Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lillboman
Hej.

jag undrar vart chippet sitter i miin bil... det är en V70 T5 -00... finns det nån som vet?

Tack på förhand ;)
Användarvisningsbild
av andreas 80
Antar att du menar ett trim-chip i din motorstyrenhet..??

Själva styrenheten sitter i en plastlåda ungefär vid påfyllningen till styrservooljan, till vänster sett i motorrummet när man står framför bilen.
Men för det mesta så programmeras väl bara styrenhetera om utan att man sätter i nått chip idag.

Får man fråga varför du undrar?
Användarvisningsbild
av wissel
lillboman skrev:Vill vveta vad det är för chip som sitter i... det satt i när ja köpte den.... å jo... det är ett trimchip jag menar ;)
Att du inte frågar din "berömda" verkstad :) :) :-O) :-)-)
Användarvisningsbild
av andreas 80
Det bästa är väl om du kan fråga den du köpte bilen av, om han vet varifrån det kommer.
Annars får du väl öppna styrenheten och se vad det står på chippet... vet inte om man kan göra på många andra sätt.

Är tveksam till att man skulle kunna läsa ut det med nån diagnosdator eller så.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ju inte ens säkert att det är et annant chipp i den, kan ju var rent mjukvaru trimmad.
så enklast är väll att fåga den man köpt bilen av, om inte annat så får du fråga vem han köpt bilen av...
av lillboman
Jo... det sitter ett chip i.... har abra inte haft tid å kolla det.... men ja ska ta tag i det inom kort...
Å du... "Wissel" vaknar du på fel sida varje morgon eller är det bara så att du inte har något liv? Jag vill ha svar på en fråga inga dumma jävla kommentarer... men... det är väl så... har man inget dinglande mellan benen så måste man väl kompensera med något annat... ((det här blir säkert borttaget det också... för jag är ju som sagt en tjej... vilket innebär att jag inte får skriva sån "hårda" ord som ni killar får))
Användarvisningsbild
av wissel
lillboman skrev:Jo... det sitter ett chip i.... har abra inte haft tid å kolla det.... men ja ska ta tag i det inom kort...
Å du... "Wissel" vaknar du på fel sida varje morgon eller är det bara så att du inte har något liv? Jag vill ha svar på en fråga inga dumma jävla kommentarer... men... det är väl så... har man inget dinglande mellan benen så måste man väl kompensera med något annat... ((det här blir säkert borttaget det också... för jag är ju som sagt en tjej... vilket innebär att jag inte får skriva sån "hårda" ord som ni killar får))
:-O) :-)-)
Användarvisningsbild
av fxr-90
Hej.

jag undrar vart chippet sitter i miin bil... det är en V70 T5 -00... finns det nån som vet?

Tack på förhand
Hej..Ett chip sitter i styrboxen antingen den är trimmad eller inte...Sen finns det ju olika metoder att trimma bilen. Antingen omlödning(Dom löder in ett annat chip i styrboxen) eller omprogrammering av originalchipet..
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]