Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tusse61
Har en V70N 2,5 T 01:a som gått 17500 som ibland ex vid motorbroms bara lägger av lika ex när jag stannar till vid en korsning. Ibland så står går tomgången ner väldigt lågt och motorn går då väldigt ojämnt/hackigt. Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Bilen går annars bra i ex jämna farter osv. Tacksam även på tips om duktigt meckare i Södertälje området med omnejd.
Användarvisningsbild
av camaro69
Välkommen till Forumet.

Ett tips kan vara att du använder sökfunktionen. Sök på spjällhus.
Skulle tro att dit problem sitter där, såvida du inte bytt eller rengjort detta.
av S.t.r.a.n.D
Sätter också en slant på spjällhuset, eller kanske LMM. Har samma symptom på min, dock bara 10sekunder vid kallstart. Låg och pendlande tomgång. Skall in på verkstan för rengörning och uppdatering.
av lillboman
Lämna ALDRIG in den på volvo... kostar massvis med pengar.--... å sen så gick bilen dessutom sämre när vi fick tillbaka den ... det dom hade gjort var att uppgradera spjällhuset... vilket vi skulle betala 4500 för... å då hade dom inte ens tagit sej tid att skruva tilbaka alla skruvar, utan min sambo fick gå in och skälla på dom... sen när vi skulöle köra in i verkstan så att dom kunde skruva tillbaka skruvarna så dör bilen... då säger nissen (som sen visar sej vara chefen på volvo) att bilarna kan dö i uppförsbacke... vi har en automat... så inte ens chefen verkar ju ha nån koll... å skulle nu inte uppgraderingen funka så skulle vi få betala ytterligare 7000 kronor för att dom skulle byta ut spällhuset... chefen på volvo i kungsbacka ska vara jävligt glad att polisstationen låg granne med deras verkstad.... vi fick dock pengarna tillbaka efter många om och men!
Användarvisningsbild
av camaro69
lillboman

Det var konkreta råd du gav. Ska man åka till Skodaverkstaden, eller?
Hjälpen du söker/behöver lär inte finnas på en bilverkstad. :wink:
Användarvisningsbild
av wissel
lillboman skrev:Lämna ALDRIG in den på volvo... kostar massvis med pengar.--... å sen så gick bilen dessutom sämre när vi fick tillbaka den ... det dom hade gjort var att uppgradera spjällhuset... vilket vi skulle betala 4500 för... å då hade dom inte ens tagit sej tid att skruva tilbaka alla skruvar, utan min sambo fick gå in och skälla på dom... sen när vi skulöle köra in i verkstan så att dom kunde skruva tillbaka skruvarna så dör bilen... då säger nissen (som sen visar sej vara chefen på volvo) att bilarna kan dö i uppförsbacke... vi har en automat... så inte ens chefen verkar ju ha nån koll... å skulle nu inte uppgraderingen funka så skulle vi få betala ytterligare 7000 kronor för att dom skulle byta ut spällhuset... chefen på volvo i kungsbacka ska vara jävligt glad att polisstationen låg granne med deras verkstad.... vi fick dock pengarna tillbaka efter många om och men!
Hej lillboman, det är klart bättre att du blir förbannad på VERKSTADEN som i ditt fall verkar ha satt mössan bak o fram. Gör inläggen mera informativa så får det större verkan mot dem som du vill klappa till. Det du övertygat mig om att jag aldrig i livet skulle lämna bilen på nämnda verkstad. :-)-)
av lillboman
camaro69 skrev:lillboman

Ja, varför inte? Dom har garanterat bättre service där än vad dom har på nån volvoverkstad i detta landet... -Text borttagen! Hänvisar till forumsreglerna /~Kalle~
Användarvisningsbild
av wissel
lillboman skrev:
camaro69 skrev:lillboman

Ja, varför inte? Dom har garanterat bättre service där än vad dom har på nån volvoverkstad i detta landet...-Text borttagen! Hänvisar till forumsreglerna /~Kalle~
Jisses va förbannad du är....coola nu :D :D :-)-)
av lillboman
Vad roligt att se att allt är som vanligt.... karlarna kan skriva precis vad som helst medan vi kvinnor MÅSTE hålla oss till facktermer... men det är ju inte mer
än rätt... vi är ju helt klart mindre värda än er!
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]