Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Reqan
Hej

Jag har köpt en V70 06 häromveckan, Idag upptäckte jag att i ena baklampan så släpper det reflekterande materialet punktvis... Både högt och lågt. Den andra lampan är helt oskadad, är detta vanligt och isf kan man ta det på någon garanti / goodwill?

Ps.

Köpt hos volvohandlare.

//Räkan
det har jag aldrig set förut, så det är inte vanligt. går alltså inte på nån förlängd garanti
Kanske hade varit läge att titta på detta innan köpet fullföljdes. Priset på bilen kan ju vara satt med hänsyn till mindre enstaka skönhetsfläck.

Prata med bilhandlaren.
Men han ska nog ha haft en bra dag, med många sålda bilar, om han ska gå med på detta. :wink:
Står det i protokollet? (tror det kallas varudeklaration och är ofta en gul A4:a) som satt på bilen (alla M-anslutna handlare måste visa ett sånt tillsammans med bilen).

Vet inte exakt vad det heter men där måste någon typ "kryssa i" om belysning är ok eller inte. Står det där är det nog inte jättelätt att få hjälp av volvohandlaren men står det inte lär dom fixa det åt dig eftersom dom missat det i sin varudeklaration.

Hör med dom. Det kostar att få det fixat, speciellt om både det under och övre lyset är förstört lär väl hamna på typ 2500 bara i material och någon tusing till i jobb om du inte gör det själv.

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]