Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Börje
Har en V70 2,4 170hk årsmod 01.

Har upptäkt att växelspaken rör sig när jag kör på femte växeln och släpper gasen respektive gasar igen.Det är ingen stor rörelse max 5 mm.
Har någon annan märkt något liknande?

Tacksam för svar Börje
av NCR
Börje skrev:Har en V70 2,4 170hk årsmod 01.

Har upptäkt att växelspaken rör sig när jag kör på femte växeln och släpper gasen respektive gasar igen.Det är ingen stor rörelse max 5 mm.
Har någon annan märkt något liknande?

Tacksam för svar Börje
Jepp, samma med min. Tydligen helt normalt efter vad jag har hört.

Jag har dessutom ett "plingade" ljud när jag lägger i trean & femman, typ som om det sitter en metallring nånstans på spaken som skramlar sprött.

Välkommen hit förresten! :D
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Angående missljudet på 3:an och 5:an så hade jag samma sak på min bil. Volvo byte ut hela skapstället på garantin, sedan försvann missljudet.
Vet dock inte vad det kostade men gissar att det var ett dyrt ingrepp :) , men det är tur att man hade garanti.....

/Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
Menar "spakställ" inget annat :)
av NCR
henka35 skrev:Menar "spakställ" inget annat :)
Men, du menar alltså att detta är nåt man skall be och få utbytt? Det är nåt farligt som kan paja senare eller?
av NCR
Carman, du som är en klippa... :D

Vad tror du detta är?
Användarvisningsbild
av CarMan
vet inte, svårt uten bil.
Användarvisningsbild
av henka35
Jag fick det bytt pga. jag klagade. Men det var när garantin var kvar.
Tror inte du behöver vara orolig, men om man inte kan leva med missljudet så får man väll betala och se glad ut. :lol:
Idag skulle jag inte sätta en krona för att få den bytt. Men det är annat under garantitiden.

/Henrik
av NCR
henka35 skrev:Jag fick det bytt pga. jag klagade. Men det var när garantin var kvar.
Tror inte du behöver vara orolig, men om man inte kan leva med missljudet så får man väll betala och se glad ut. :lol:
Idag skulle jag inte sätta en krona för att få den bytt. Men det är annat under garantitiden.

/Henrik
Ok, så länge det inte är nåt som typ "låter det sådär kan hela lådan rasa" om ni förstår hur jag menar. :) Jag har också garanti just nu på bilen, s.k. Happy Deal men det känns som om jag har klagat tillräckligt på småsaker nu... På måndag installerar de gummibussningarna i fjäderbens-blabla samt skall få bort knarret i min kopplingspedal så det andra får väl vänta lite då om ni inte tycker det är akut.

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]