Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterR
Hej.
Ser att kablaget till orginalvärmaren sitter uppe i hörnet under skärmen på min V70 OR 2.4t -01.
Tänkte montera en Eberspächer o undrar om nån har ett elschema på kalaget eller om nån vet hur fläkten aktiveras.
Aktiveras den av en styrenhet i orginalvärmaren så jag bara kan ge en kabel lite +, eller aktiveras den via bilen när man tankat ner programvaran för värmare, hoppas ni förstår min tanke. Vill slippa dra in kablage till tidur o ipcu-relä in för fläkt= snyggare o mer praktiskt.
Hoppas nån vet, volvo är inte intresserade sålart.
Mvh Peter
av andersuw
PeterR skrev:Hej.
Ser att kablaget till orginalvärmaren sitter uppe i hörnet under skärmen på min V70 OR 2.4t -01.
Tänkte montera en Eberspächer o undrar om nån har ett elschema på kalaget eller om nån vet hur fläkten aktiveras.
Aktiveras den av en styrenhet i orginalvärmaren så jag bara kan ge en kabel lite +, eller aktiveras den via bilen när man tankat ner programvaran för värmare, hoppas ni förstår min tanke. Vill slippa dra in kablage till tidur o ipcu-relä in för fläkt= snyggare o mer praktiskt.
Hoppas nån vet, volvo är inte intresserade sålart.
Mvh Peter
Samma sak har just diskuterats i den här ganska utförliga tråden på svxc.se. Det är en utmärkt idé att montera bränslevärmare men av en massa bra skäl som redovisas i den tråden bör du välja Volvos originalvärmare (av märket Ardic). Du lär kunna hitta en på skroten för runt 5000 kr.

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=13285

Mvh,

Anders

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]