Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Välkommen till forumet.
Flyttar till rätt forumsdel och förtydligar rubriken.
Användarvisningsbild
av wissel
:-)-) Hej Wolfman, vad är det för felkod du beskriver, får du den i din display :?:
Har du någon annan felkodsläsare :?:
Jag använder PPC felkodsläsare eller Biltemas där man får lite mea info ??:-/
Bor du i Sthlm så kan jag läsa av dina felkoder om du vill :)
Användarvisningsbild
av CarMan
har du nått fel på bilen eller är det en felkod som bara återkomer ändå efter att den nollats ned?
i vilken enhet läser du ut den?
Användarvisningsbild
av wissel
wolfman49 skrev:hej har en v70 t 01 som läser felkåd 1171.någon som vet vad detta är. :D
Wolfman 49...haaaaaallllåååååå, somnade du :?: :?:
:-)-)
av wolfman49
wissel skrev:
wolfman49 skrev:hej har en v70 t 01 som läser felkåd 1171.någon som vet vad detta är. :D
Wolfman 49...haaaaaallllåååååå, somnade du :?: :?:
:-)-)
nä somnade inte :D .har biltemas felkådsläsare.bilen går bra .lampan släcks efter ca:10-20 mil,sen tänds den igen efter 5mil :roll:
av Sveindo
Bank 1 or 2. System running too lean!

Ena (den enda) lambdan reagerar på att den måste arbeta över det övre gränsvärdet.
Behöver INTE betyda defekt lambdasens.
Kan vara (mest troligt) ett luftläckage i insug/avgas. Lyssna efter pysljud med motorn igång. Kan vara enklare om någon stänger av motorn när du lyssnar. Den stannar då med ett pyyyyyyyyys.
Hade också 1171
På min bil hade trådarna i luftmassemätaren belagts med ett vitt kox, efter rengöring med elektronikspray så funkar allt (7mån sedan).
av ltz
Fråga,

- Vad stod det i din instrumentpanel när du hade detta felet? Antar att det står Emmission service erfodras eller dylikt?

- Tar biltemas läsare ut kod 1171 eller måste jag ha en volvospecifik felkodsläsare för att ta fram så detaljerad info?

- Om Ja på frågan ovan, är det denna läsaren: http://www.biltema.se/products/product. ... mId=139177
av wolfman49
har nu lämnat in bilen .dom bytte lambdan körde 1 dag och motor lampan började lysa igen.kådar felkåd p1171 igen . :evil:
av ltz
Köpte en felkodsläsare av EOBD-modell. Kopplar in den i v70n -01 resulterar i att felkoden inte hittas och emmissionsfeltexten är borta från instrumentpanelen.. Räckte bevisligen med att introducera en felkodsläsare till min bil.. såvida den inte kommer tillbaka.. har ju trots allt haft felindikering i 1½ månad?!
Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]

Vägmätare saknas

ok kul, inte klockan heller... och antagligen inte[…]

Tvättat, får se hur det står sig […]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Maskinskadeförsäkring täcker mycket[…]