Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sasha
Har problem med baklucke öppningen.
det går att öppna den med fjärrnyckels baklucke öppningen men inte med handen.
Har nån haft samma problem. Vad tycker ni.
Bilen s80, 99
av S.t.r.a.n.D
Antagligen (kommer inte på namnet) men mikrobrytaren som sitter där. Du har ju inget mekaniskt handtag du trycker in utan bara en elektriksk som öppnar luckan. Om det inte går att öppna via luckan men det går från fjärren så är ju den trasig.
Användarvisningsbild
av greeeken
Håller med R i det han säger.
Sen händer detta oxå om du kopplar loss batteriet ett tag sen kopplar på batteriet o stänger luckan.
Då går det inte att öppna luckan manuellt förrens man låst bilen o låst upp.
av Sasha
Nu kom det nya fel varje gång när jag startar bilen står medelande baklucka öppen. Blir irriterad på såna el fel hela tiden; baklucka, emission service erfordras,fönsterhiss förarsida, blinkers och helljus som slutar funka, stanna bilen omedelbart osv.
av Sasha
RoadKiller skrev:Stäng den då.. :roll: Haha, skoja med dig. Om du får det meddelandet trots att den är stängd så är det nog låskistan i det fallet.

Det måste jag göra, varje gång när jag startar eller stänger av bilen så öppnas baklucka.
Användarvisningsbild
av B4B
Kan DDM:en i förardörren vara en bov i detta drama ??:-/
En tanke som dök upp, när fönsterhissen och låset till bakluckan är inblandad (så vida att det finns en knapp att öppna den från förardörren).
En brytare i låset till bakluckan finns i vadis reservdels lista :!:

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]