Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joga
Hej på er.
Har precis köpt en V70 d5 -06. Tyvärr har den ibland börjat gå orent. Typiskt runt 2000rpm vid liten belastning så känns det som om den "missar" på en cylinder. Vid kraftig acceleration så vibrerar den endel, (känns ner is stolen)Bränsleförbrukningen är hög, typsiskt 0,9 på en tank då 55 mil varit motorväg samt att försökt köra ekonomiskt...
Felet kommer och går varm som kall. När misständningen uppstår fladdrar varvräknaren ca 150-200 rpm.

?Virvelspjällsarmen sitter på plats och rör sig iallfall, om den rör sig rätt kan jag inte säga.

Någon som känner till någon duktig mek i Malmö?

Det känns lite hopplöst när felet kommer och går.

Har ni något bra tips till mig om bra mekaniker runt malmö som inte ger upp för att det är ett fel som kommer och går. Tilläggas att jag har någon månad mrf garanti kvar men eftersom felet kommer och går hoppas jag på hjälp från er först
av Gandalfi
Som sagt..du har garanti..in på Volvo lämna över nycklarna och be dom ringa dig när problemet är löst.
Ställ krav!!!
Användarvisningsbild
av JorrE
Lämna in bilen, låt INGEN annan än Volvo skruva på den innan garantin gått ut......
av joga
Tack för era svar, blir såklart att lämna in. Läste lite om den sk mrf garantin och som jag tolka det så bör det ta hand om problemet, hoppas det inte blir något kludd och de kan finna problemet.
av joga
Så har Volvo kikat på den. De fann en defekt spridare. Får tillbaka den imorgon, hoppas det skall fungera nu och bränsle förbrukningen kan sjunka en aning.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw