Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Ska köpa ett par mdf skivor på Bauhaus och jag undrar om jag kan få in skivorna i bilen eller om jag måste fa fram takräcket? Måtten skall vara 120x240cm...Den borde gå in om man ställer den snätt, frågan om man får den tillräckligt långt in för att stänga bakluckan...Någon som har testat?:)
Se bara till att skydda inredningen, inga fula märken vill du ha. :)

Men jag tror inte du får in 240cm från baksidan av framsätet och bakåt.
Det jag kan referera till är när jag hade min slalom skidor, de är 175cm, i farsans V70N AWD så va det absolut inte 65cm över. Gissar att det är max 200cm. Tyvärr.
RoadKiller skrev:Se bara till att skydda inredningen, inga fula märken vill du ha. :)

Men jag tror inte du får in 240cm från baksidan av framsätet och bakåt.
Det jag kan referera till är när jag hade min slalom skidor, de är 175cm, i farsans V70N AWD så va det absolut inte 65cm över. Gissar att det är max 200cm. Tyvärr.

Man kan faktiskt lägga passagerarryggen framåt, då borde det räcka på längden, frågan är bredden på 120cm som skall hela vägen fram...
var köper du skivorna? en del byggvaruhus lånar gratis kärror!
Lägg dom på taket, ta med en polare och ut med era nävar och håll fast skivan genom rutorna ;) Har själv sett två genier göra detta där jag bor!
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]