Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pd
Hojj. kontrollbesiktade min v70 2005 för första gången idag. fick nedslag och ombesiktning på H-styrled. Bilen har gått 2918 mil. Volvokvalitee ??? nån som vet om volvo har förlängd garanti eller ska man bita i sura äpplet Pd
Användarvisningsbild
av halmstaden
Ja, det låter ju inte så bra.. jag fick nedslag i våras någon gång, efter ca 16k mil, så det är nog något som inte är riktigt bra med din styrled. Men den är ju inte så svår att byta. Kostar 397 på mekonomen.
Användarvisningsbild
av Pd
ok efter 16000 mil skulle ja byta delarna så billigt som möjligt alltså själv..men efter 2900mil =nybilskänsla kvar men en framvagn som vobblar. skäms volvo för den kvaliteen. jag är nog inte ensam om detta. Pd
Användarvisningsbild
av halmstaden
Kan inte annat än hålla med. Jag fick byta mina spindelleder efter första (tror jag) besiktningen, inte bra det heller.
Du har en XC70 -01 också, har du bytt styr/spindelleder på den? Miltal? (du kanske inte ägt den så länge?)

MVH
Användarvisningsbild
av Pd
ja på xc70 är det bytt en spindelled vid 12100mil och en länkarmslagring 10500 mil så det är acceptabelt. Pd
Användarvisningsbild
av CarMan
komihåg att göra en fyrhjulsmätning efter byte av styrled
Användarvisningsbild
av Pd
Hooj- Bilen fixad volvo tyckte att det var genant att en styrled va slut på 2918 mil så de bytte styrleden 4 hjulsmätning släckte 2an för 486kr. Heders volvo för att ni tar ansvar. Pd
Användarvisningsbild
av Pd
Bes 2 gången glapp v-styrled 4200 mil vad e det för skit man dragit på sig. volvokvalitee vad e det.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Volvo är inte direkt kända för sina framvagnsdetaljer som rasar i parti och minut. Passaten är om inte ännu sämre på dessa delar. Kör man mycket på dåliga vägar sliter det mer på dessa. Jag har bytt båda krängningshämmarstagen fram, inre och yttre styrled på vänster sida samt länkarmsbussningarna. Nu har min D5:a gått 23000 mil. Jag kör 99% bra landsväg så grejerna kan hålla bra.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]