Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eggurd
Hej jag har en v70n-05 3000mil som har ett missljud vid lägre hastigheter
särsilt vid växling låter som det kommer från drivaxlar eller transmissionen verkar som det vore glapp någonstans. Är det nogon som haft liknande problem bra att veta efter som jag ska lämna på service
till veckan. Tacksam för svar.
av Knasen
Tjenare,

Du kan be verkstaden kolla upp växellådan borde gå på ngn garanti, det är viktigt att du är med när bilen provkörs, för att utröna vad som är fel. Förklara vad du tycker, om vad som låter.

Lycka till
Användarvisningsbild
av greeeken
Precis ,Var med när bilen provkörs.
MEn låt inte mekaniern komma med några bortförklaringar.
Låter bilen så ska den fixas.
Kanske kan vara så att lådan måste smörjas in igen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Håller också med om att man måste vara med vid provkörning för att mekanikern ska få en sportslig schans att få veta vilket ljud just du pratar om.

håller därimot inte med om att meken inte ska få komma med en förklaring.
vi kan inte härifrån bedöma om det är ett ljud som ska finnar eller inte ska finnas.
meken har ingen anledning till at inte laga bilen om den är trasig, det är varken han eller det företag som han jobbar på som får stå för kostnaden av reprationen, det är volvo personvagnar sverje som betalar.

mekanikern & du är i samma lag, kom ihåg det! är du tvär o dryg så blir det inget bra samarbete!
av joakim1
Hej
Jag upplever oxå att jag har ett glapp i drivlinan. Det dunkar till när man kopplar. Mekanikern TRODDE att detta berodde på fyrhjulsdriften. Någon mer som upplevt detta. V70 -06 AWD

Det är en propp istället för spolar[…]

Sedan behöver en elbil + dieselbil som kan d[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]