Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan, mitt övre positionsljus hö. bak har slocknat. Baggis förstås :oops: sticker iväg till Q8 för det är 10 minus ute. Tar bort skydden hö.bak ser direkt det nedre med "vingen" som jag tar bort förstås för att komma åt lampan över... :-(O) Den sitter som bara den, ingen "vinge" att vrida på heller, ser o känner bara Lamphållaren :?: Vaffö är de på detta vise :?: Är det förra ägaren som fuskat till det eller har jag misst nå´t :?: Kan någon vänlig själ tala om för mig om den skall se annorlunda ut än den nedre ? Jag lyser med ficklampa och ser att det finns en klack där jag trycker in en skruvmejsel men inget hjälper ? :-(O)
Vågar inte vara för våldsam då det förmodligen är dyra grejer om dom typ spricker. Känns genant att fråga om Glödlamsbyte :oops: Nu hade timmen a 114:- gått så då packade jag ihop o drog. Får väl vänta på plusgrader så man kan vara utomhus o kolla igenom men Tacksam för tips.
V70 2001.
av conZair
Min -V70N 01'a som jag hade såg lamphållarna likadana ut.. den övre var längra bara tror jag om jag inte minns fel, men principen var precis likadan för den undre... så då har nog förr ägaren lyckats ha sönder den...
Användarvisningsbild
av wissel
Tack för svaret conZair.... :-)-)
Satan också :-(O) :-(O) :-(O)
Murphys lag gäller som alltid :(
:-)-)
Hej,

Jag bytte den lampan förra helgen. Hållaren till lampan är cirka 10 cm lång och sitter lite jäkligt till. Den är väldigt lätt att skruva ur, men betydligt krångligare att skruva tillbaka. Om hållaren är av lär det bli väldigt krångligt att få loss lampan.

Lycka till
Användarvisningsbild
av lexus
Har problem med samma glödlampa. Pajat och är svår att komma åt. Tror inte att hållaren gått sönder i trådskaparens fall eftersom de ser likadana ut på min bil. Den undre har en smidig vinge att hålla i men den övre verkar väldigt svår att få loss eftersom den saknar vinge. Trångt och jävligt är det också. Får knappt in handen. Ska man alltså vrida loss även denna? Samma håll som den undre?

Edit: Jag hade fel. Det sitter visst en vinge till den övre lampan. Det är bara det att vingen är betydligt längre än den undre. Trodde nämligen först att själva kontaktstycket som sitter ovanför den nedre lampan var den klump man skulle vrida ut för att få loss den övre lampan.
Användarvisningsbild
av isak
hej
hade ett he-vete att få dit den på min!
men med en näbbtång och en mejsel lyckades det till sist, var gjutskägg kvar i hålet.
tips gör det i dagsljus så ser du bättre var hållaren skall in.
isak
webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]