Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
Hej!

Jag är ny på Volvo forumet, jag ska berätta lite om mig först.

Jag har kört saab sedan jag fick körkort och har alltid gillat Volvo O saab framför andra bilar (hmm tyska bilar över miljonen e en annan sak) men i alla falll jag har övergett min 9-5 aero som jag had esom tjänstebil och beställt en volvo v70 2006 140 hästars limited edition.
Det jag ska göra med bilen är att lägga till takspoiler, tonade rutor, Navigation.... och funderar på att köpa lite styling produkter... eftersom jag är ny volvo ägare har jag ingen aning om sånt. Vart kan jag få tag i Ögonlock, Nedlackning, trimmning (autoTech har 180 hk och är i samma stad som mig Trollhättan), funderar oxå på bättre ljud men jag vill helst inte ha ngn baslåda i bagaget eftersom det tar för mycket plats... o volvo orginal var extrem dyr..

Bilen levereras om ca 2 månader och jag hoppas jag har allt förberett vid leverans.

Tack för mig, tackar alla som svarar på detta inlägg.Ni får jätte gärna ge förslag på bra grejjer i bilen som jag inte har någon aning om :)... vill inte göra något för extremt med bilen...

ha d fint grabbar...
Hejs
Användarvisningsbild
av ER
Välkommen, ger lite tips på dina önskemål:
kez_style skrev: Ögonlock

http://www.hova.com/shop/prod_show.php?art_no=346945
kez_style skrev: Nedlackning
Sprayburk? eller kanske någon lackfirma med riktig spruta om du inte har någon inom vänkretsen som kan göra det för en liten summa.
kez_style skrev: trimmning (autoTech har 180 hk och är i samma stad som mig Trollhättan)
Då säger jag BSR PPC med 188hk du själv bestämmer om du vill ha laddade eller ejhttp://www.bsrab.se/products/n314/t645/
kez_style skrev: funderar oxå på bättre ljud men jag vill helst inte ha ngn baslåda i bagaget eftersom det tar för mycket plats... o volvo orginal var extrem dyr..
Säger bara Premium Sound System via skroten då det inte är dyrt via den vägen.....om du har rätt framdörrar dvs. med rätt galler. Blev stor skillnad med att byta fronthögtalarna till 8+3"(510kr+moms och frakt) och montera slutsteget PA-300(3200kr nytt med kablage och applikation) mot Performance för mig:) Bara bakdörrar och hatthylla kvar(ca 1000-1300kr totalt) center och HU-803 blir senare.
Men då du har kombin så har du volvos egna baslåda som sitter perfekt under golvet i skuffen utan att ta upp plats. Finns kanske på skroten till rimlig slant. Spana på http://www.bildelsbasen.se
Användarvisningsbild
av kez_style
ER skrev:Välkommen, ger lite tips på dina önskemål:

Sprayburk? eller kanske någon lackfirma med riktig spruta om du inte har någon inom vänkretsen som kan göra det för en liten summa.
kez_style skrev: trimmning (autoTech har 180 hk och är i samma stad som mig Trollhättan)
Då säger jag BSR PPC med 188hk du själv bestämmer om du vill ha laddade eller ejhttp://www.bsrab.se/products/n314/t645/
kez_style skrev: funderar oxå på bättre ljud men jag vill helst inte ha ngn baslåda i bagaget eftersom det tar för mycket plats... o volvo orginal var extrem dyr..
Säger bara Premium Sound System via skroten då det inte är dyrt via den vägen.....om du har rätt framdörrar dvs. med rätt galler. Blev stor skillnad med att byta fronthögtalarna till 8+3"(510kr+moms och frakt) och montera slutsteget PA-300(3200kr nytt med kablage och applikation) mot Performance för mig:) Bara bakdörrar och hatthylla kvar(ca 1000-1300kr totalt) center och HU-803 blir senare.
Men då du har kombin så har du volvos egna baslåda som sitter perfekt under golvet i skuffen utan att ta upp plats. Finns kanske på skroten till rimlig slant. Spana på http://www.bildelsbasen.se
Tack
Wow, bra svar :) BSR ligger lite för långt bort :( men jag ska försöka få dessa spec hos autotech ifall dem har... Angående ljudsystem så ska jag kolla upp me skroten (ville helst ha ny med garanti) men har du hört ljudet på själva orginal högtalarna som ingår i paketet ...tror d e 4*25W ... e dem tillräckligt bra med god bass? har hört i Volvo S60 dessa högtalare o där lät det bättre än saabs AS3 ljudsystem..... Lackering... hmm vil helst ha d proffsgjort men ingen aning vem ele vart och hur jag ska hitta någon som gör det tlill en bra slant... snackade me volvo brandt dem ville ha mellan 15 000 - 20 000 kr vilket e TOG för dyrt.... :)
e tacksam för förslag ;)
Användarvisningsbild
av ER
kez_style skrev:

Tack
Wow, bra svar :) BSR ligger lite för långt bort :( men jag ska försöka få dessa spec hos autotech ifall dem har... Angående ljudsystem så ska jag kolla upp me skroten (ville helst ha ny med garanti) men har du hört ljudet på själva orginal högtalarna som ingår i paketet ...tror d e 4*25W ... e dem tillräckligt bra med god bass? har hört i Volvo S60 dessa högtalare o där lät det bättre än saabs AS3 ljudsystem..... Lackering... hmm vil helst ha d proffsgjort men ingen aning vem ele vart och hur jag ska hitta någon som gör det tlill en bra slant... snackade me volvo brandt dem ville ha mellan 15 000 - 20 000 kr vilket e TOG för dyrt.... :)
e tacksam för förslag ;)
Monterade slutsteget(PA-300) först och testade lite tillsammans med Performance systemet, det var en klar förbättring mot inbyggda steget på alla plan, även om basen på S60 trotts allt var hyfsad utan separat slutsteg. Men det blev ytterligare lite bättre med 8+3" som pallar givna effekten fram mot 6,5" performance jag hade original :) Men som med allt är det individuellt hur man upplever saker. V70N har väl inga 8" så då är nästan baslådan ett måste för hyfsad bas i en V70N?
Du kan ju gå till volvo och köpa alla prylarna nya om du vill ha garantin, men iaf. jag anser att dom pengar jag spar genom att köpa högtalarna lätt begagnade är bättre spenderade på annat håll.

15-20" låter lite väl saftigt för lite färg om man inte får bodykitet från sportmodellen med på köpet, ingen annan lackfirma i närheten?
Användarvisningsbild
av kez_style
ER skrev:
kez_style skrev:
Tack
e tacksam för förslag ;)
Monterade slutsteget(PA-300) först och testade lite tillsammans med Performance systemet, det var en klar förbättring mot inbyggda steget på alla plan, även om basen på S60 trotts allt var hyfsad utan separat slutsteg. Men det blev ytterligare lite bättre med 8+3" som pallar givna effekten fram mot 6,5" performance jag hade original :) Men som med allt är det individuellt hur man upplever saker. V70N har väl inga 8" så då är nästan baslådan ett måste för hyfsad bas i en V70N?
Du kan ju gå till volvo och köpa alla prylarna nya om du vill ha garantin, men iaf. jag anser att dom pengar jag spar genom att köpa högtalarna lätt begagnade är bättre spenderade på annat håll.

15-20" låter lite väl saftigt för lite färg om man inte får bodykitet från sportmodellen med på köpet, ingen annan lackfirma i närheten?
Hmm 15-20 000 låter extremt mycket o då är det bara nedlackning inga andra grejjer... nedlackad höjer bilens utseende rejält :) har alltid tyckt om v70 nedlackad men nu så köpte jag utan så jag vill verkligen ha nedlackad men hur mycket trot du det ska gå ut på ungefär?... har du hört saab 9-5as billjud? e orginala bättre än den? då e jag nöjd :)
Användarvisningsbild
av CarMan
lägg till för större ljudpaket, om du vill ha bättre ljud. jag kan varmt rekomendera det + orginal 12" basen som inte skäl nått bagagutrymme alls, vist kostardet, men det låter där efter också.

ska du tona så välj fabriks toning, det är 100 ggr bättre än att lägga på efteråt !
vill du ha nerlackat så kan du välja det med från fabrik .

vilvo kan gå in o ändra saker på din beställning i efterhand om du är snabb, visa saker kan man ändra på långt efteråt !!!
Användarvisningsbild
av kez_style
CarMan skrev:lägg till för större ljudpaket, om du vill ha bättre ljud. jag kan varmt rekomendera det + orginal 12" basen som inte skäl nått bagagutrymme alls, vist kostardet, men det låter där efter också.

ska du tona så välj fabriks toning, det är 100 ggr bättre än att lägga på efteråt !
vill du ha nerlackat så kan du välja det med från fabrik .

vilvo kan gå in o ändra saker på din beställning i efterhand om du är snabb, visa saker kan man ändra på långt efteråt !!!
Hmm jag skulle gjort allt om det gick, men i limited eddition gick d bara välja passagerar airbag, larm och automat... jag tog allt utom automat... sedan tillbehör tog jag tonade rutor (proffs) takspoiler, vinterdäck med alu fälg... resten tillbehör va extreeeeeeeemt dyrt :(.. ville ha high perfomence högtalare, o 12" subben men d gick inte lägga till då o som tilbehör va d dyrt :( me bashögtlaren... ska kolla upp hur d ligger me high performence :) Annars var det utmärkt försäljare på Bilia i lilla edet... bästa försäljare jag mött på någonsin:)
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo har 3 olika klasser på sina högtalere, i sverige är mellan klassen vanligast & om man monterar en pa200 till denna & orginal basen så låter det tilräckligt för dom aldra felsta !!!

nu komerjag inte ihåg vad paketena heter, men det som förr hätte buissnis ++ det är ett paket som innehåller an massa utrustning & där ingår nedlackning, så du får alltså massa mer saker än bara lack.
larm, farthållare, färddator & massa såna saker, allt det där kan en bilförsäljare hjälpa dig med.
Användarvisningsbild
av kez_style
CarMan skrev:volvo har 3 olika klasser på sina högtalere, i sverige är mellan klassen vanligast & om man monterar en pa200 till denna & orginal basen så låter det tilräckligt för dom aldra felsta !!!

nu komerjag inte ihåg vad paketena heter, men det som förr hätte buissnis ++ det är ett paket som innehåller an massa utrustning & där ingår nedlackning, så du får alltså massa mer saker än bara lack.
larm, farthållare, färddator & massa såna saker, allt det där kan en bilförsäljare hjälpa dig med.

yep fast nu fick jag extremt rabatt :) fick en v70 limited edition med passagerar abg, larm,spoiler, för 255 000 kr :) billigt va? 8)
Användarvisningsbild
av CarMan
nått är helt fel.
Vad är en limited edition?
Vad jag vet så tillverkas ingett som heter så, det måsta vara din bilhandlare som har egna namn? eller?

Proffs tonade rutor??? Du kan från fabrik få rutor mad färgpigmant i, detta är ej proffs toning, det är fabriks toning...

bilen låter extremt billig, undra på att du inte "kan" få med massa utrustnign ??? om den är så billig så kan du väll lätt välja till det du vill ha !
det är ofta billigare O bättre/snyggare att få allt fabriksonterat, eller åtminstånde volvo orginal monterat.

om nu bilen inte går att få men den utrustning du vill ha, så är det inge en limited edition som du ska köpa, köp en annan V70 !!!

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]