Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Nångon här som har lite koll på om det blir en ny V90, alltså en större herrgårdsvagn från volvo framöver??
Användarvisningsbild
av ER
Det är väl möjligt, men innan dess kommer det en hel radda andra bilar från Volvo: C70(eller C40 som den borde heta), C30, XC50, S80N som troligen kommer att heta S90 och får en V8 i något eller alla utföranden samt nya och något större S60N(Kommande Ford Mondeo och Jaguar X-Type platta) med V6:or på topp. Sen kommer kanske en något större kombi(V70NN?) ett halvår eller så efter S60N. Så inom 2 år vet vi om det stämmer att det kommer en större kombi eller om den förblir i nuvarande storlek.
av NCR
Enl Teknikens Värld kommer den nya V70(nn) att bli mindre än dagens V70n. V90 är den kombi som blir större än dagens V70.
av luma
Ja, det verkar som det, titta vad jag hittade för bild mha google image sökning, kanske en ny V90?:

Bild
Användarvisningsbild
av kez_style
luma skrev:Ja, det verkar som det, titta vad jag hittade för bild mha google image sökning, kanske en ny V90?:

Bild
Den va ganska tuff den V90n.. men ser ut som en blandning av V50 o XC90
Användarvisningsbild
av Harald
bilen på bildet ligner mye på en Audi A6 som noen har gjort til en Volvo (mikset inn litt V70 utseende)
Användarvisningsbild
av Brainy
Harald skrev:bilen på bildet ligner mye på en Audi A6 som noen har gjort til en Volvo (mikset inn litt V70 utseende)
Min tanke också!

/Anders
av NCR
Enl senaste numret av Teknikens Värld skall plötsligt nya V70 bli större än den nuvarande... hur skall dom ha det?
Användarvisningsbild
av ER
NCR skrev:Enl senaste numret av Teknikens Värld skall plötsligt nya V70 bli större än den nuvarande... hur skall dom ha det?
Kanske skrotat planer på en V90 och gör V70 lite större istället för att inte krocka med V50 om kunderna?

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]