Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ritchmond
Någon som vet vad en Komplett motorvärmarsats inkl Kupekontaktsats kostar till S60 2,5T.
Och är det bökigt att montera själv??

Ritchmond.
Användarvisningsbild
av hozz
Komplett inkl kupe´fläkt ca 2500:- om du gör det själv. Räkna med minst 1000:- extra om du lämnar in bilen för det jobbet.
Jobbet är enkelt,så du kan göra det själv. Gå in på t.ex Mekonomen eller OKQ8 och köp grejjorna.
Vill du ha en förhandstitt på hur det ska sitta så kolla in http://www.calix.se
Sök på regnr eller bilmodell.

(Prisexempel Mekonomen 2046:- allt utom kupe´fläkt)
Senast redigerad av 1 hozz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Driver64
Motorvärmare med kupéuttag till min V70 -03 kostade 3500 kronor inklusive montering.
av NCR
Driver64 skrev:Motorvärmare med kupéuttag till min V70 -03 kostade 3500 kronor inklusive montering.
På en volvoverkstad eller en fristående?
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Fick igår en offert på en V70 -06:a.
Volvo vill ha 3288 kr för el-motorvärmare med kupékontakt.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
hozz skrev:Komplett inkl kupe´fläkt ca 2500:- om du gör det själv. Räkna med minst 1000:- extra om du lämnar in bilen för det jobbet.
Jobbet är enkelt,så du kan göra det själv. Gå in på t.ex Mekonomen eller OKQ8 och köp grejjorna.
Vill du ha en förhandstitt på hur det ska sitta så kolla in http://www.calix.se
Sök på regnr eller bilmodell.

(Prisexempel Mekonomen 2046:- allt utom kupe´fläkt)
vad ingår för grejor i mekonomens sats?
jag har aldrig varit med om att nån annnan än volvo säljer så kompletta satser som volvo gör, dom innehåller allt som behövs för en mycket snygg montering !!!
Användarvisningsbild
av hozz
Det som skiljer Volvosats och t.ex Mekonomen är kabeldragning från fronten. Volvosats med kopp för montering i sidan (vänster tror jag) av stötfångare. Mekonomen för montering i eller under stötfångare fram. Skillnaden blir med Volvos en kortare men i mitt tycke bökigare kabeldragning.
Vill bara påpeka att Calix levererar sina produkter till både Volvo och andra,så allt finns med. Volvo har ofta andra ideer om placering och andra krav,därför skiljer det lite i satserna. Sen är det ju upp till var och en om man vill ha uttaget i sidan eller rakt framifrån. Smaksak.
Användarvisningsbild
av CarMan
hozz skrev:Det som skiljer Volvosats och t.ex Mekonomen är kabeldragning från fronten. Volvosats med kopp för montering i sidan (vänster tror jag) av stötfångare. Mekonomen för montering i eller under stötfångare fram. Skillnaden blir med Volvos en kortare men i mitt tycke bökigare kabeldragning.
Vill bara påpeka att Calix levererar sina produkter till både Volvo och andra,så allt finns med. Volvo har ofta andra ideer om placering och andra krav,därför skiljer det lite i satserna. Sen är det ju upp till var och en om man vill ha uttaget i sidan eller rakt framifrån. Smaksak.
ja det är calix som gör volvos motorvärmare, men jag tror inte att man får med buntband som är för att färta i borrhålen som finns färdig borrade i subframen. jag tror inte man får med fästet där man monterar Y-förgreningen, jag tror ine man går med värmeskydds strumpan. jag tror inte man får med fäster för cupeuttaget & jag tror inte att alla kablar håller exakt rätt längd samt att du inte får att bruksanvisning som visar axakt & i ditalj hur di monterar allt, sen ingår nog inte fett til o-ringar, man jag hoppas att det ingår värmepasta till motorvärmeren presis som i volvos sats, annars är dom riktigt ute o cycklar
Användarvisningsbild
av Driver64
NCR skrev:
Driver64 skrev:Motorvärmare med kupéuttag till min V70 -03 kostade 3500 kronor inklusive montering.
På en volvoverkstad eller en fristående?
På en volvoverkstad, Rejmes i Linköping, i december 2004. Jag fick emellertid eluttaget i luftintaget under stötfångaren, inte på sidan av stötfångaren.
Användarvisningsbild
av ER
Jag gillar inte volvos ställe att sätta uttaget på såvidare mycket, dels pga att jag alltid har den kortare av kablarna( 1.5-2m) med i bilen och den längre hemma fastmonterad i tiduret (3-4m). Detta medför att man måste alltid parkera på samma sida om stolparna hela tiden för att kabeln skall räcka till sidan av kofångaren, dock sitter den inte där på min S60:n utan i hålet under grillen som tur är för min del så den korta räcker även om jag parkerar på "fel" sida om stolparna. Enda gången jag ser hinder för detta är ju om man sätter extraljusramp under i gapet vilket jag inte hade tänkt göra.
När jag köpte volvo original till S40:n ingick inte någon värmepasta till blockvärmaren som skulle bultas diretk på blocket under grenröret. Inte heller fett till oringar fick jag med, funkade utmärtkt med siliconstift för gummilister. Å andra sidan var volvo original billligast och hade den smartare av dom olika värmarna(kontaktvärmare) som inte krävde att man gjorde ingrepp i kylarslangar osv. Verkligen bara bolt on samt borra i spoilern. Men detta var år 2000 så det verkar som att Volvo lärt sig skicka med allt som krävs för montering sen dess.

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]