Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zooltrix
Hej alla glada!

Tänkte kolla om det är någon som kör med KCR box på sin D5a, är lite sugen men vill ju gärna höra hur andra upplever det. Jag har lite svårt att få ihop ekvationen om att motorn skall få mer effekt, bättre vrid och dra mindre soppa.

//Nybliven D5-ägare
Användarvisningsbild
av A80TD
Ja, jag är nyfiken på samma sak. Finns det ingen här som kan vara hygglig och avlägga en rapport :) :?:

Också nybliven......
Användarvisningsbild
av Whisky
Känner ingen som har KCR på en D5:a, men däremot på några andra dieslar. En kollega till mig har KCR på sin Skoda Superb. Enligt honom har dieselförbrukningen minskat med 1-1,5 dl/mil. Och jag kan intyga att effekten blev märkbart bättre. Det verkar som om förbrukningsvinsten blir större och framförallt märkbar på just dieslar! *avundsjuk* :*O/
av agw
Jag körde med KCRbox i min V70 D5 -05 aut i några månader. Visst det kändes ju skillnad i momentet, men jag tror inte att förbrukningen gick ner nämnvärt. Att den skulle växla annorlunda märkte jag inte heller.
Tog ur boxen innan servicen och har inte stoppat tillbaka den igen.
Ligger och skräpar i bakluckan sedan några månader tillbaka.
Boxen är märkt V70N -05 aut. Någon som är sugen?

/AGW
Användarvisningsbild
av Svahn
Jag hade KCR box i min D5 -02. Tyckte att "visst den går bra men..".När jag i våras sålde bilen tog jag ur boxen och herrejösses vilken "moped" det blev! Bara min D5 AWD Classic bilvit inkörd så lär det bli en box i den också.
Eftersom min nya V70 har automat och andra kontakter i motorrummet, så har jag en box till salu. Passar D5 manuell 163hk.
maila vid intresse: [email protected]
av Columbus
Har åkt med boxar i lite olika bilar och nu senast i min D5,a. Visst kan man med försiktig körning "bevisa" lägre förbrukning men i praktiken blir den i stort sett oförändrad (eller till och med något högre) men...Bilen blir betydligt trevligare att åka med. Motorn drar "rejält" från betydligt lägre varvtal in standard för att inte tala om omkörningsprestanda. Utifrån det så kan jag "bara" rekommendera att man modifierar sin diesel.
Det som är viktigt när man "trimmar" dieslen är att se till att alla komponenter i motorn är friska annars blir effekten av insatsen en besvikelse.

:D
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]