Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tach
Tjena alla !

Är ny på forumet även ny volvo ägare. Finns det någon som har erfarenhet av allround däck till en AWD?
av Jaco
Tach skrev:Tjena alla !

Är ny på forumet även ny volvo ägare. Finns det någon som har erfarenhet av allround däck till en AWD?
Min erfarenhet av allrounddäck är att de inte passar de vintrar vi har (bor i mellansverigen) eftersom det är mest is och inte snö, som ju allrounddäck är anpassade för. Vid riktigt isigt under lag är det dubbdäck som gäller helt enkelt.
av dali
Jag har inte någon längre erfarenhet av allrounddäck, men ska man döma av vad journalister skriver så får du det sämsta däcken på marknaden båda säsongerna; på sommaren är de för mjuka och sämre än alla vanliga sommardäck, på vintern är de för hårda och sämre än alla vanliga vinterdäck.

Bor man i södra europa kanske det funkar bra, men inte här uppe.
Användarvisningsbild
av CarMan
dom däck som sitter på V70 XC är jätte hala på vintern & har inte heller så bra vägegenskaper på sommaren.

sen finns det ju folk som kallar dubbfria vinterdäcl för allround däck, men det är ju fel, sånna däck är bra på vintern, men en på ren is. på sommaren så är dessa däck lite "hala" & dom tar slut fort.

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]