Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JoC
Hej!
Jag har problem med låset på min förardörr. När jag låser med fjärren, så låser alla dörrar sig men förardörren låser upp sig direkt igen.
Ibörjan kom detta problem bara ibland men är nu permanent.
Jag har tagit loss dörrsidan och kan inte se att nåt blockerar eller kärvar i låset.

Så jag antar att det är centrallåsmodulen som behöver bytas.
Jag försökte plocka ut lås + centrallåsmodul, men jag har en plåt som sitter fast i guiden för rutan som sitter över låset vilket gör att jag inte kan få ut det.

Så min fråga är hur man bär sig åt för att få ut det? Ska man lossa kontakten till centrallåsmodulen innan? Jag ser inte riktigt hur den sitter fast så jag har inte fått loss den.
Användarvisningsbild
av greeeken
Väldigt väldigt vanligt fel på 01 bilar.
Om du sökt så hade du fått upp massor.
Centrallåsmodulen?
Du menar själva knappsattsen på förar sidan?
Den är enkel att ta bort.
När jag hade det problemet byttes låset på min.

Saken är ju den at tbilen låser sig iallafall efter 30 sekunder
Min "låspinne" studsar o-så upp ibland. Ibland på direkten o ibland sker det nån gång mellan att jag lämnar den på kvällen o tar den på morgonen. Men då bilen ändå är låst så bryr jag mig inte. Så vill du byta för att det "stör" dig, så förstår jag, annars skulle jag låta det vara.

Mvh
av fubu99
Hej jag hade samma problem med min dörr.fick öppna och stänga med fjärren 2-30ggr ibland
Fick byta låskasett som jag köpte på Volvo
Tror de kostade 1300-1600kr per dörr.

kan ej säga det är så i erat läge men har hört att det slits på V70N.
av RISTO
Borra ur popniten som håller fast skenan.Efter det så plockar du bara bort skenan.Glöm inte att köpa med dig en ny popnit.Den är lite speciell.
Mvh/Risto
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]