Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ingen kvitens betyder att en "dörr" inte är stängd. bilen försöker tala om för dig o kolla dörrar & motor huv
På 04an tror jag också att man bara kan få kvittensen 1 gång. Dvs, inte som på senare modeller, att det blinkar varje gång man trycker på "lås" även om den redan är låst...

Jag tror att på 04an måste man låsa upp och sen låsa igen. Man kan alltså inte "kontrollera" att bilen verkligen är låst, bara genom att trycka ytterligare en gång på låsknappen på fjärrkontrollen. Vad jag har förstått så ger detta inte någon extra indikation eller kvittens genom blinkers.

Men skönt att det löste sig, och att det bara var motorhuven som inte var ordentligt stängd.

Jag hade problem med en 01a föruto (xc70) som envisades med att bara låsa vissa dörrar, eller ibland allihopa...så det hände att man kom tillbaka till bilen efter en dag på stan och upptäckte att tex höger passagerardörr var olåst, och de andra låsta.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]