Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ivoo
öppnade dörren innifrån efter att ha varit och handlat och vips så gick handtaget "ur led" och gick inte tillbaks till sin rätta plats. Kilade när till bilia och frågade vad man kan göra och han sa att jag måste byta hela dörrpanelen och bara den utan arbete kostar 3718:- allt detta för en liten plastbit som håller vajern som gått sönder.

Någon som har ngt tips på en annan lösning? tacksam för svar
Användarvisningsbild
av greeeken
Ivoo skrev:öppnade dörren innifrån efter att ha varit och handlat och vips så gick handtaget "ur led" och gick inte tillbaks till sin rätta plats. Kilade när till bilia och frågade vad man kan göra och han sa att jag måste byta hela dörrpanelen och bara den utan arbete kostar 3718:- allt detta för en liten plastbit som håller vajern som gått sönder.

Någon som har ngt tips på en annan lösning? tacksam för svar
Jag undrar bara varför du måste yta en HEL dörrpanel?
av Ivoo
Hmm jag skulle också gärna velat ha det svaret haha... nä men den lilla fyrkantiga "plastsaken" som håller vajern har gått sönder på ngt sätt. Plastsaken är fastnitad på något konstigt sätt och går tydligen inte att byta ut och därför måste hela dörrpanelen bytas ut :/
av Ivoo
Ja jag vet.. vajern är ju intakt det är bara plasten som gått sönder och den är fastnitad i dörrpanelen. aa ska kolla om dom har något tack så mycket :)
av Tartryffel
Att den är fastnitad gör ju inte i sig att den inte går att byta ut. Låter helt sjukt att behöva byta hela dörrpanelen pga det.
Iallafall, du behöver garanterat inte lämna in bilen för att få det gjort. Enkelt att plocka ner och byta ut panelen.

Gjorde förresten en snabbsökning på Lagabasen och du får en dörrpanel för runt 1000 kronor. Ska du bara ha vajerdelen så spelar ju inte ens färgen någon roll. Hör av dig om du behöver hjälp.
av Ivoo
Tack :D det låter snällt..... Var nere hos volvo nyss och frågade om dörrpanelen. Jag fick då tala med en mekaniker som bekräftade att den måste bytas men att den ofta går att laga med klipps eller liknande då de ofta gör det själv då inte många vill betala ca 4000 för lite plast :) ska öppna o prova först :)
av Ivoo
För er som undrar så öppnade jag dörrpanelen och chansade på att prova fixa det själv. Det enda som krävdes var en lödare som jag använde för att smälta platsen och sedan några clips för att fästa det. Funkar gallant :D och kan vara stolt över att ha sparat mig sjävl 4000 som får gå till annat :D tack för de tips jag fick Iaf!
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]