Whisky skrev:Kom idag att tänka på ett tillfälle då jag röck i vänster bakdörr efter jag låst och den öppnades till min förvåning... Trodde då att dörren kanske inte hade varit helt stängd och då låste jag upp och låste igen och dörren låstes snällt! ...och så tänkte jag inte mer på det...
Efter att läst detta så började jag fatta misstankar och kollade upp det! Jo, vänster passagerardörr bak låses inte kanske var 5-6 gång, utan att behöva nöta några ggr på fjärren! Måste säga att jag börjar bli mer och mer besviken på kvaliteten Hos V70 modell nyare! :-(O)
Är dörren inte helt stängd ska det inte gå att låsa alls.
Whisky skrev:Konstaterade även idag att redan efter dryga 13000 mil så börjar ytan på ratten bli fläckvis nött och sliten! F-n jag har en Subaru som är 14 år och gått 22000 mil vars ratt ser ny ut i jämförelse!
Du vet väl inte hur bilarna körts innan du ägt dem? En bil som gått 13000 mil i stan bör ha mer sliten ratt (och en massa annat) än en som gått 22000 mil på landsväg.
Whisky skrev:Nå... är Volvo V70 modell nyare en rappelbil med undermålig kvalitet??? :???: Börjar få lite betänkligheter efter mitt bilköp....
Jag tyckte att min förra, tillverkad nov 2000 gick sönder alldeles för mycket. Den nya, tillverkad tre år senare har hållit betydligt bättre. I alla fall hittills.
Till saker som gick sönder på den förra under tre år och drygt 9000 mil hör:
- Bakre vevaxeltätning började läcka och fick åtgärdas. Första gången var bilen drygt ett år och det togs på goodwillgaranti, den andra gången var den tre år och då blev det rätt dyrt.
- Fäste till avgassystemet, detta ledde dessutom till att avgassystemet fick bytas.
- Låsproblemet vi nyss avhandlat.
- Mögellukt från ventilationen, krävde flera verkstadsbesök innan det åtgärdades permanent.
- Diverse småfel som exempelvis glappkontakt i nummerskyltsbelysningen.
Den nya har frestat tålamodet med följande på ett knappt år och knappt 4000 mil, allt givetvis på garantin:
- SRS-sensorn (och alltså krockkudden) slutade fungera mindre än ett dygn efter leverans.
- Bromsskivorna fram har bytts då de blev skeva.