Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonkan
:lol: Någon som vet vad man kan göra för att skrämma upp min slöa v70n 2001 140hk vill ha lite tips och var man kan göra det,jag bor i skåne e trött på 140hk?????? :-)-)
av dali
Sök efter "bsr 140hk" så kommer du att ha en del att läsa. Om du menar mer avancerad trimning (kompressor, turbo etc) så är det nog smartare att byta bil till en 2.5T eller T5 i stället.
av hogberg81
Jag köpte bsr:s 188 hästars ppc-box till min 140 hästars V70, och kan bara säga en enda sak. KÖP DEN INTE.
När jag hade köpt min, så bad jag en kille från BSR åka med i bilen, berättade inte för honom när deras mjukvara var i och när original var i. (Tar 2 min att skifta)
Som väntat, så kunde han inte gissa vilken som var deras, då han inte kände någon skillnad själv...

Men pengarna tillbaka ville ha inte ge....

Tröttnade på den tråkiga motorn och köpte en 2,5t istället, så slipper man hålla på att svära för att man inte kommer om de andra i trafiken utan att planera omkörningen hela förmiddagen.
Användarvisningsbild
av greeeken
hogberg81 skrev:Jag köpte bsr:s 188 hästars ppc-box till min 140 hästars V70, och kan bara säga en enda sak. KÖP DEN INTE.
När jag hade köpt min, så bad jag en kille från BSR åka med i bilen, berättade inte för honom när deras mjukvara var i och när original var i. (Tar 2 min att skifta)
Som väntat, så kunde han inte gissa vilken som var deras, då han inte kände någon skillnad själv...

Men pengarna tillbaka ville ha inte ge....

Tröttnade på den tråkiga motorn och köpte en 2,5t istället, så slipper man hålla på att svära för att man inte kommer om de andra i trafiken utan att planera omkörningen hela förmiddagen.
Bara för att du inte är nöjd med produkten så är den inte skit för dt.
Dom extra hästarna mörker du i höga varv.
Det du kan känna är lite mer Nm + lite bättre bensinförbrukning.
av Lövet
Effekten märks enbart över 4500 varv. Var det så du testade eller? Vid vanlig körning så märks den inte utan det är fullgas och fullvarv som gäller.
av borstarmicke
Måste bara flika in lite här....

För några år sen när jag hade min bil inne på service på Bilia, så stod det en V70 140-hästare med huven öppen o nåt lock till nån elektronikbox bortplockad...nyfiken som man e´ så frågade jag vad det var för nåt fel på den o då berättade de att bilen var chippad och nu stendöd, verkstadens dator fick inte ens kontakt med datorn i bilen...struligt vem som skulle ta de kostnaderna...
De var nog ett lött chip iofs, men man kan väl ha otur även om man är inne o härjar i bilens mjukvara...

Har som jag skrivit tidigare i nån tråd en kollega vars -01 V70 2.4t inte trivdes ihop med BSR:s trimbox...den blev mer o mer svårstartad... men det var minst 2 år sedan iofs.
Användarvisningsbild
av Brainy
Borstarmicke: Att styrboxen kan gå åt h*vete när Volvo försöker sig på att uppdatera den och det ligger en bsr-mjukvara i är välkännt. Så återställ alltid med ppc-boxen innan bilen lämnas in på service, de kan smyga in uppdateringar som du inte vet om att de ska göra.
Användarvisningsbild
av Bosa
andreas_lofgren skrev:Effekten märks enbart över 4500 varv. Var det så du testade eller? Vid vanlig körning så märks den inte utan det är fullgas och fullvarv som gäller.
Kikar man på BSR's dyno så ska det ge lite mer även från 2500 varv, om det är märkbart är väl en annan sak. Sen beror det ju förstås på hur bra den grafen stämmer.

Bild

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]