Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Kan det bero på du har lågprofilsdäck?

Byt däck eller sänk bilen :D
av S.t.r.a.n.D
Har du 18'' måste du ju har lägre profil. Du kan ju inte har 65 i profil på 18'' fälgar. Rullomkretsen får inte ändra allt för mycket.
Användarvisningsbild
av stevelong
Har 225 x 40 x 18" så det är ingen skillnad på omkretsen. Det blev uppenbart att den var lite hög i baken när jag satte på 18"-hjulen. Ska det verkligen vara en handsbredd upp till skärmkant?
Kanske en sänkning, hur går man till väga?
av S.t.r.a.n.D
Om rullomkretsen inte ändrats något så måste däckets totala höjd vara samma. Undra då hur den kan ha blivit högre.
Användarvisningsbild
av ER
VolvoForLife skrev:Om rullomkretsen inte ändrats något så måste däckets totala höjd vara samma. Undra då hur den kan ha blivit högre.
Man har hissat upp bilen, sen sänkt ner den och sen har den inte hunnit sätta sig som det brukar göra efter man kört lite med den?
av Knasen
Hur såg det ut innan du bytte hjulena? det kan ju vara fjädringen inte har satt sig efter att bilen har varit upplyft.
av S.t.r.a.n.D
Jaa, då måste det vara det...
Användarvisningsbild
av stevelong
Finns det nåt sänkningskit till bara bak, eller ska man ta fram sågen. Vad händer om man kortar/byter fjädrarna? Klarar stötdämparna att arbeta "på en annan nivå"?

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]