Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaRy
Hej!
Jag skulle kolla vattennivån i batteriet placerat intill reservhjulet i trunken på min S80, my -05. Noterade rejäla rostangrepp storlek 1-krona i de punkter som sidoväggarna (inspektionsluckorna) är fastsatta i golvet, mest på batterisidan. Jag förstår ingenting, eller så läcker batteriet syraångor. Kollade för säkerhets skull att batteriets ventilationsslang var fastsatt och hade fritt blås ut i det fria. Sidoväggarna är fastsatta i botten med en återanvändbar plastplugg typ popnit. Kring montagehålen växer rosten och sidoväggarnas tygliknande material kan säkerligen binda fukt. Men varför, min trunk är torr. Har någon annan drabbats av detta?
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har inte sett rost på nån sån, men du har ju rostskyds garanti
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det gäller bara på genomrost. har du bara ytrost? kan du ta ett kort?
Användarvisningsbild
av Fellow
Definition på ytrost och genomrost? Jag har hittat en del bubblor i lacken utvändigt på dörrar på min s40N. Speciellt bakom mina lister på dörrarna. Har även en liten bubbla på taket. Vet inte vad som tas på garanti gällande detta.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]