Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perdanne
Någon som vet vad en sådan kostar på ett ungefär har en s60 2,5t 2005.Man ska väl byta kam o sånt skit vid dom milen o det kostar väl skjortan.
Användarvisningsbild
av Barkbiten
perdanne skrev:Någon som vet vad en sådan kostar på ett ungefär har en s60 2,5t 2005.Man ska väl byta kam o sånt skit vid dom milen o det kostar väl skjortan.
Jobbar inte på Volvo men gissar att Du kommer få lägga ut en hel del...typ 3500 kr för kamremsbyte och sedan ordinarie service för ungefär lika mycket till.

Så säg att den uppskattningsvis kommer gå loss på runt 7.000 - 8.000 kr om jag gissar rätt. Men hör gärna med fler här på forumet som vet bättre.

Byter Du kamrem hos någon hemmafixare tror jag Du kan få bytet för runt 2.000 kr.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är billigt att byt kamrem på en S60...

16000 mila servicen kostar mycke för att det är så många olika saker som samanfaller o görs på just denna service. (många av desa saker gör inte den billiga verkstan runt hörnet, o då är det ju inte svårt att vara billigare.)

i denna service så ska noppeln till vevhusventiletionen göras rent, nått som kräver att man tar bort servopump & generator
sen så är det väll hjälpagrigat rem & bränslefilter också + alla kontroller
av S.t.r.a.n.D
Farsan gjorde 16k mila på hans v70n awd -01 hos en icke-volvoverktad. tror det gick på ca 3000-4000:- totalt med jobb och delar. Lätt värt halva priset för det finns ju ändå inga garantier kvar på en -01. Stämpel fick han också.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja om man kan vara säker på att alla saker som skall göras också görs så skulle jag också lämnat till en icke-märkesverkstad.
Användarvisningsbild
av CarMan
RoadKiller skrev:Farsan gjorde 16k mila på hans v70n awd -01 hos en icke-volvoverktad. tror det gick på ca 3000-4000:- totalt med jobb och delar. Lätt värt halva priset för det finns ju ändå inga garantier kvar på en -01. Stämpel fick han också.
vad kostade delarna? ser ju lite väl billigt ut för att jag ska tro att det är en riktig 16000 mila service
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja just dem har ju höjt den där
av perdanne
Zalt skrev:Kamrem bytes vid 18 000 mil, MY05 och frammåt
Jaha det var ju bra o veta kollade en sådan där pdf fil som fanns här om service på forumet och tyckte där stod 16000 mil.Tyckte det var konstigt att inte service lampan inte hadde lyst än.Någon som vet var man kan hitta service program för 2005 och framåt kan ju va kul o veta vad dom ska fixa på bilen o så.

Tack för alla svar :D
av S.t.r.a.n.D
Tomas88 skrev:Ja om man kan vara säker på att alla saker som skall göras också görs så skulle jag också lämnat till en icke-märkesverkstad.
Jag litar inte mer på en verkstad bara för att de har en volvoskyllt på utsidan, har hör om många volvo-åf som också slarvar med servicar.
CarMan skrev:
RoadKiller skrev:Farsan gjorde 16k mila på hans v70n awd -01 hos en icke-volvoverktad. tror det gick på ca 3000-4000:- totalt med jobb och delar. Lätt värt halva priset för det finns ju ändå inga garantier kvar på en -01. Stämpel fick han också.
vad kostade delarna? ser ju lite väl billigt ut för att jag ska tro att det är en riktig 16000 mila service
Jag ska kolla upp det till senare i veckan. Kan komma ihåg fel siffror kanske. Men kan lova att det är en komplett volvoservice som är gjord. En nära bekant som äger verkstaden.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]