Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
volvofantast skrev:kAN MAN BYTA NIVÅREGLERADE STÖTDÄMPARE MOT VANLIGA? ELLER BLIR BILEN KONSTIG DÅ?
Det går bra att byta till vanliga, den enda skillnaden du märker är ju att den säckar lite om du lastar tungt.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
volvofantast skrev:ok,får ta mig en funderare,tycker att det var vansinigt dyrt att byta stötdämpare,10000 kr inklusive jobb.
10 000:- jösses :-O) .
av volvofantast
Ja,jag höll på att svimma bara stötdämparn gick på 4300 kr styck,funder om jag skall sätta på vanliga stötdämpare istället,man får tydligen byta fjäder också,skall kolla vad det kostar men det skulle vara betydligt billigare
Användarvisningsbild
av jojjeblom
volvofantast skrev:Ja,jag höll på att svimma bara stötdämparn gick på 4300 kr styck,funder om jag skall sätta på vanliga stötdämpare istället,man får tydligen byta fjäder också,skall kolla vad det kostar men det skulle vara betydligt billigare
Är det verkligen nödvändigt att byta fjädrar också, tycker det låter lite onödigt om dom nu inte är helt slut :???: .

Nu till nästa problem. Tog av rem igen och no[…]

Missljud -22 V60 T6

Kommer absolut slå på stora trumman […]

Hej! Jag köpte en Volvo s60 2,4 från 20[…]

Tack, det ska jag prova!