Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eller kanske bara klädseln.
En söm har spruckit på förarstolen ca 1 dm i nederkan av ryggen "där man glider in" över sätet. Jag har snackat med en sadelmakare som kunde sy ihop det igen. Men då kommer ju nästa frågeställning. Der sitter väl en airbag i ryggstödet. Vad ska man då ha för tråd? Jag var på volvo idag och han sa att det bara var att byta klädsel eller leta på en stol hos en demontering. Att sy ihop med annan tråd än den som är original är som att sy in airbagen och sätta den ut spel.
Är det nån som vet hur man går tillväga? Känns som lite onödigt att lägga 1000 lappar på att byta när det är lite tråd som fattas?

Bilen: en V70 -02
hej
om du tittar noga så är den sydd med klenare tråd mitt för kudden
sy ihop det björntråd det kommer nog att sprica iallafall
har du sett vilka krafter en airbag har (en ratt bag skickar ett res-hjul 15-20 meter upp)
kanske du förstår att volvo vill byta klädsel åt dig
lycka till isak
jag skulle utan tvekan köpa en ny klädsel o byta den. att sy lär ju inne bära samma jobb, o säkert motsvarar sy jobbet vad delen kostar, men då har du en gammal klädsel istället för en ny.
CarMan skrev:jag skulle utan tvekan köpa en ny klädsel o byta den. att sy lär ju inne bära samma jobb, o säkert motsvarar sy jobbet vad delen kostar, men då har du en gammal klädsel istället för en ny.
För att sy den sömmen som spruckit behöver man inte ta av klädseln från stolen men givetvis får jag väl höra exakt vad de ska ha för att sy.
För övrigt så är klädseln så pass fräsh så den skillnaden blir inte speciellt stor i mitt fall.
wide skrev:Har sytt efter att Volvo rekommenderat det. Inga problem, de använder klenare tråd för de vet att airbagen sitter där...
Stället där jag frågat om hjälp är specialliserat på att tillverka bilklädslar så de kanske stött på problemet förr. När jag talade med dem kom inte ens problematiken med airbag upp.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]