Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meckar Lasse
Hej ! Jag har en del skalbaggar som ligger på kofångaren , när man öppnar bagageluckan,på min s 60. baggarna är ca 30mm långa, mörka.detta har hållit på ca ett år,återkommer med jämna mellan rum.Någon som har varit ute för samma ? Nu misstänker jag att dom bor i bilen.
av Fred
meckar Lasse skrev:Hej ! Jag har en del skalbaggar som ligger på kofångaren , när man öppnar bagageluckan,på min s 60. baggarna är ca 30mm långa, mörka.detta har hållit på ca ett år,återkommer med jämna mellan rum.Någon som har varit ute för samma ? Nu misstänker jag att dom bor i bilen.
Det är inte så att det är tvestjärtar? De gillar att gömma sig på lite underliga ställen. Hörde att det har varit tvestjärtsår i år... :D
av JK24T
Du kanske parkerar så att baggarna trillar ner på taket eller bakrutan och sen glider ner i springan vid bakluckan.
av bonzo2
Hej !!

Jo, jag har haft liknande erfarenhet som du. Stora skalbaggar vid listen när man öppnar bagageluckan. Jag har ingen aning varifrån dom kommer, men inte inifrån bilen. Förmodligen är det tillfällen som gör att dom kryper under luckkanten och lägger sig mellan luckan och tätningslisten. Dom ser inte särskilt trevliga ut......
Användarvisningsbild
av Gizz
Har också varit med om detta ett flertal gånger. Jag har haft kackerlackor mellan kofångaren och listen. Det har även legat någon i dräneringshålen vid motorhuven. Vet inte varifrån de kommer men de är inte så trevliga. Funderar på om de kommer ifrån soptunnorna som befinner sig ett 10-tal meter ifrån min bil på parkeringen.
av meckar Lasse
Tjenare Gizz ! Det är inte bara jag, som har dessa kackerlackor på listen vid bagageluckan. Är det någon som vet va dom heter ? En del lämmnar bilen för lackkonservering,jag lämmnar min till Anticimex.
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag har varit med om det 5-6 gånger från i våras tills nu. Så länge de inte kommer in i bilen är jag inte nervös för dom men skulle jag hitta dom i bilen så är det frågan vad man ska göra. Meckar Lasse ska du lämna in bilen eller funderar du bara på det? Återkom med vad de säger i så fall. Jag tror att det beror på yttre omständigheter eller så.

Jag är säker på att det är kackerlackor som jag har haft på bilen. De är mellan 5-15 cm långa och svarta de jag har haft.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]