Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krilledill
Ska byta till en s60 eller v70 automat. Hade tänkt mig runt 01:a. Problemet är, vad ska jag välja. Behöver egentligen inte kombi - men det är ju alltid bra att ha :???: Försäkring,skatt och bensinförbrukning verkar ju vara ganska likt. Vill ju självklart komma så billigt och problemfritt undan som möjligt..... Någon som kan tipsa.?????
Senast redigerad av 1 Krilledill, redigerad totalt 0 gånger.
av S.t.r.a.n.D
Krilledill skrev:Ska byta till en s60 eller v70 automat. Hade tänkt mig runt 01:a. Problemet är, vad ska jag välja. Behöver egentligen inte kombi - men det är ju alltid bra att ha :???: Försäkring,skatt och bensinförbrukning verkar ju vara ganska likt. Vill ju självklart komma så billigt och problemfritt undan som möjligt..... Någon som kan tipsa.?????
Det där går inte alltid hand i hand skulle jag säga. Och sen spelar det ingen roll om du väljer S60 eller V70, båda kan orsaka lika mycket eller lite problem, det beror helt på skicket på just den bilen.

Jag tycker det är värt att lägga några extra tusenlappar för att få en fin och fräsh bil som skött på rätt sätt istället för att vara "dumsnål" och köpa en billig bil som du sen får lägga ut pengar och verkstadstid på.

Beslutet är helt och hållet ditt tycker jag. Som du säger, kan ju bara bra att ha en kombi men vill du ha det eller tycker du en S60 är snyggare?? Jag vill inte säga vad du ska köpa, det är upp till dig själv.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vilken motor har du tänkt dig?
Hur långt kör du per år?

Jag tycker S60 är snyggare, V70 är mer praktisk, vad tycker du?

/Kalle
av Motörhead
Modellen är som sagt en smaksak, men gå gärna upp till en 2003:a så slipper du det förhatliga Magneti-Marelli gasspjället.
av Krilledill
Men hur visar sig att spjället är dåligt? Vad kostar det och rengöra det? Jag siktar medvetet in mig på 01:a för att få nice price på reparationer och service.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har Beslutsångest ang. vad jag ska gora at din rubrik.

Andra den i enlighet med forumets regler ar du snall.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du kan rengöra spjället själv.

Volvo byter väl ut spjällen gratis i vissa fall om det krånglar?
av sopwith
Jag var i samma sits, skulle egentligen kolla på en V70 (röd och fin), kom ut från bilhandlaren med en mayagul S60-01, 140 hästaren med 6000 mil på mätaren, V70:n är som en drög i jämförelse S60:n är grym på vägen, ligger som ett strykjärn, jojo trots att det är en Volvo, liten skuff=inte en massa skräp att släpa runt på, HU-603 radio funkar mera än fint, osv, bara positivt, rena lyxbilen.
Det ENDA jag har som ett uns av ogillande är att bilen kan rycka ibland, tror att det är när AC:n kopplar in och ur eftersom det försvinner när jag stänger av AC, samt så är kopplingen hopplöst kräsen, antingen är det ON eller OFF vilket kan ibland skapa problem i starten, särskilt i backe, ett annat I-landsproblem är 8":arna som sitter i hatthyllan, det är väl inte otroligt om hela bilen en dag kommer att rasa ihop pga varenda bult har vibrerat loss av basen :D, Gött!!

mvh
Användarvisningsbild
av Scania
Det är väl en fråga om behov. Har man familj och/eller villa så är en kombi oslagbar. Bagagerummet på min V70 är alltid nästan tomt och välstädat, utom när jag behöver köra med barnbarnens tillbehör eller t.ex köpa hem byggmaterial, köra till tippen med trädgårdsavfall med mera. Vid sådana tillfällen är det oslagbart med en laståsna. Jag vill åka både bekvämt OCH praktiskt, så för mig är valet enkelt.
Bor man i lägenhet och är utan barn så tänker man nog annorlunda.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]