Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har en XC90 D5:a 2006 som skall in på diverse uppgradering av motorstyrsystem m.m. imorgon på Bilia. Sist jag var inne ville de inte ta i bilen då den är boxad med Promotechs optimeringsbox, skall därför montera ur den tillfälligt innan återbesök imorgon men beskrivningen på http://promotech.se/?p=mount_volvo_v70 lämnar en hel del att önska... eller är det jag som är helt pantad? :roll:

Någon som kan hjälpa mig? Tack! =)
Hade det varit fyrhjuling på landet så inga problem men detta kändes faktiskt lite som överkurs...:oops: fick till sist tag på den installationsbeskrivning som kom med leveransen som även beskrev var kontakten till laddtrycksgivaren sitter, en liten detalj de inte hade i beskrivningen på webben... :|

Trots att "Motorssystem Service Genast" och en fin röd varningstriangel dök upp direkt efter så verkar system nu ha satt sig och accepterar nu de futtiga 185 orgialkusarna...
fugliehill skrev:någon som kört i snö med xc90 funkar haldexen bra?blir lite orolig när man läste det om båten och ett hjul slirade.någon som har erfarenhet?

var kan man läsa om en båt o nt hjul?
När aftonbladet (Collin) testade ett antal suvar för ett antal år sedan så var XC90 den enda bilen som tog sig uppför en backe ( den brantaste backen)

/Kalle

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]