Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viffer
Jag misstänker att det har fastnat löv eller något i vägen för fläktens luftflöde. Man hör att fläkten går för fullt, men det kommer ingen luft. Kanske lite ibland. Inte så kul nu när kvällarna börjar bli kalla.

Skulle gärna ta lite tips om var man kan leta efter och ta bort det.
Användarvisningsbild
av wissel
Bara lite nyfiken, vad har du för bil månne ? Lättare att tipsa om var du skall leta.. :D :-)-)
av viffer
den förra ägaren bytte det. Tror det var en tre år sen.. 3000 mil har den gått sen dess på ett ungefär.
av viffer
jag har kollat filtret eller rättare sagt fått bort locket men jag får inte ut filtret. Är det något speciellt man måste göra för att få ut det?
av viffer
Janne3 skrev:Ja skruvs lös torx skruvarna ploca bort locket och dra den nedåt sim sallabim så är de löst :-)-)
Ja man tycker ju det. :) Men av någon anledning sitter det som berget, jag får väl försöka igen och se om jag får loss det.
av V70T501
viffer skrev:Jag misstänker att det har fastnat löv eller något i vägen för fläktens luftflöde. Man hör att fläkten går för fullt, men det kommer ingen luft. Kanske lite ibland. Inte så kul nu när kvällarna börjar bli kalla.

Skulle gärna ta lite tips om var man kan leta efter och ta bort det.
Hej,Det är 4 st torx skruvar T20eller T25 ,2st sitter mot torped väggen lite dålt.
lossa dessa 4 st och drag filtret nedåd. ps bör bytas varje år
Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Hittade denna också från en gammal tr&[…]