Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikko80
Tjena jag har några frågor,som jag hoppas att få hjälp med.

Jag har en v70 -05 2,5T.

1. Jag vill sänka den för den är så hög, vet inte om jag har nivåreglering men jag antar det, det är både xenon och org. drag. Var kan få tag på väghållningsats med nivåreglering? Som är prisvärt. Eller ska man skippa nivåreglering?

2. Det sitter en stereo hu-650 i bilen är det bara att byta till hu-850 eller går det montera till en ipod till hu-650?

MVH Mikael
Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Bild

Har du nu nivåreglering i bakstötarna kan du montera byglar som flyttar ner nivådämparna motsvarande sänkningen fjädrarna gör, byglarna syns i bilden.

Finns hos GE motorsport bla.
av mikko80
jojjeblom skrev:Bild

Har du nu nivåreglering i bakstötarna kan du montera byglar som flyttar ner nivådämparna motsvarande sänkningen fjädrarna gör, byglarna syns i bilden.

Finns hos GE motorsport bla.

Om jag fattat det hela rätt så måste jag ha kvar orginal stötdämpare bak?

Mikael
av kungen72
#27 skrev:
unpmcj skrev:Varför! Fel höjd på ljuset?
Ja det bländar andra när man lastar bilen.
Varför skulle det blända mer bara för att man sänker bilen? Då gör det ju det med org,fjädrar oxå..
Användarvisningsbild
av #27
kungen72 skrev:
#27 skrev:
unpmcj skrev:Varför! Fel höjd på ljuset?
Ja det bländar andra när man lastar bilen.
Varför skulle det blända mer bara för att man sänker bilen? Då gör det ju det med org,fjädrar oxå..
Den bländar inte mer för att den är sänkt, jag svarade på om man tog bort nivåregleringen då bländar det mer.
av kungen72
Den bländar inte mer för att den är sänkt, jag svarade på om man tog bort nivåregleringen då bländar det mer.[/quote]

Ok... Men jag har svårt att tro att det skulle bli anmärkning hos bilprovningen om man har xenon och saknar nivåreg. Min bil är orginalutrustad precis så och många andra oxå..
Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]

Ja det var ju billigare än på Volvo […]