Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BONO69
Halloj...
Har kikat på en T5 - uttagen okt 2001. Bilen har rullat 17740 mil.

Bilen är blåmetallic i mycket fint skick och är absolut maxutrustad bortsett från att den saknar motorvärmaruttag.

Elstolar på bägge sidor
Laminerade sidorutor.
HU-803
Automat
Sollucka
Telefon
Navigator
Drag
Elhissar x 4
Airbags
Träpanel
Helskinn i fint skick.Elspeglar infälld modell + ledlight.
Fullservad på Bilia.
17" Almatheafälgar.
+ övrigt som ingår som standard. + mycket mer mugghållare, bord mm mm
Rök/djurfri

Bilfirman vill ha 129,000:- vilket jag tycker låter alldeles för mycket.
Någon som vet vad bilen bör ligga i för prisklass.?
Tacksam för snabbt svar, skall kolla vidare i morgon...

Mvh Bono. :D
Senast redigerad av 1 BONO69, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Guligan
Låter som en kul bil, men dyr. Kom ihåg att om du i ett senare läge vill byta in den hos en handlare, så kommer de inte att ge dig något extra för alla options.
av borstarmicke
Låter som en mkt fin bil, har haft en -02:a själv, men som Guligan skriver, priset är för högt.

Du får nog en privatsåld -03:a med mindre mil för de pengarna. På blocket kan man ju nuförtiden få med begagnatgaranti i 6 månader som säljaren får stå för o då får man dessutom 3 mån gratis försäkring via If.

Kolla Blocket o lägg sedan ett bud, det är ju trots allt köparens marknad just nu...

Dessutom har bilen det förhatliga gasspjället av fabrikatet Magneti Marelli (v70,s70,s80 från -99 tom nån gång -02, går att kolla via chassinr) som brukar slitas ut o kostar ca 7000:- bytt o klart på Volvo...bra att kolla om det är bytt, tror volvo har haft nån goodwill garanti upp till 20000 mil om bilen har full servicehistorik.

Lycka till, Mikael
av borstarmicke
Tomas88: oj då, du är inte blind, men jag är tydligen så V70-skadad att jag tog för givet att det handlade om en sådan, dessutom står det djurfri, vanligast med hundar i kombi...
Användarvisningsbild
av Guligan
Tomas88 skrev:Är det jag som är blind eller vad är det för bilmodell?
Jag funderade också på det ett tag, men med tanke på Amalthea-fälgarna som nästan bara fanns på V70 så gissar jag på en sån.
av Arne Johnson
Är det Volvos navigationssystem, RTI? Då bör du kolla bilens modellår, en V70 av modellåret 2001 har en äldre RTI än om den är av modellåret 2002. Det var då den sk DVD-baserade varianten kom i V70.
av BONO69
Arne Johnson skrev:Är det Volvos navigationssystem, RTI? Då bör du kolla bilens modellår, en V70 av modellåret 2001 har en äldre RTI än om den är av modellåret 2002. Det var då den sk DVD-baserade varianten kom i V70.
Japp modellen är -02 med DVD funktionen.
av BONO69
borstarmicke skrev:Låter som en mkt fin bil, har haft en -02:a själv, men som Guligan skriver, priset är för högt.

Du får nog en privatsåld -03:a med mindre mil för de pengarna. På blocket kan man ju nuförtiden få med begagnatgaranti i 6 månader som säljaren får stå för o då får man dessutom 3 mån gratis försäkring via If.

Kolla Blocket o lägg sedan ett bud, det är ju trots allt köparens marknad just nu...

Dessutom har bilen det förhatliga gasspjället av fabrikatet Magneti Marelli (v70,s70,s80 från -99 tom nån gång -02, går att kolla via chassinr) som brukar slitas ut o kostar ca 7000:- bytt o klart på Volvo...bra att kolla om det är bytt, tror volvo har haft nån goodwill garanti upp till 20000 mil om bilen har full servicehistorik.

Lycka till, Mikael
Tack för bra info!

jag var på Bilia i Sisjön/Göteborg i dag och pratade med en säljare om just denna bil, jag ville veta vad dom skulle ta för en bil med denna utrustning, (kolla läget så att säga) och fick veta att den lätt kunde säljas från Bilia för mellan 145-149,000:- . Ana mitt gigantiska frågetecken som ploppade upp ur huvudet??? Vad skall man gå på?
//Glenn..
Recharge frågor

Nej, den ger 350.

skyltbelysning brunnit

Hade också problem med att mina glödlam[…]

Har du verkligen 3,5 bar i bränsletryck..? Hu[…]

VOC Service

2G/3G-näten har precis stängts ner i di[…]