Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrDARKMAN
Hej
Jag undrar om det går att bytta mittkonsolen på min my02 till en my05 då den jag har är sliten på visa ställen och den nya är snyggare också.
vissa säger att den inte passar men vissa har ju även lyckats bytt så det ska väll gå då eller med lie trix kanske?
väldigt tacksam för svar och tips om länkar eller bilder på byttet.
av MrDARKMAN
tack för länken
men jag har en till fråga om man vill fixa sargen runt sterion också går det att få dom nya delarna att passa jag menar den nya sterion och kanske ac kontrolen måste väll byttas eller?
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Tyvärr kan du aldrig montera den nyare stereon i din 02a då den inte "talar" med samma signaler som din bil, detta gäller även klimatpanelen.

Det finns ju förståss vissa trix man kan göra för att få det att efterlikna 05-
Alt1: köp en sarg på skroten, slipa ner alla fästena och fäst den med dubbelhäftande tejp, set väl lite epa ut men det är du själv som avgör!

Alt2: Fräs ner fronstycket till radio, ecc, fack/mugghållare/telefon. och sätt fast ramen på det viset, mycket krångligt och gör du fel så är det väldigt svårt att rädda delarna..
av MrDARKMAN
nej jag tror att sterion får vara orörd då det blir för mycket jobb men mitt konsolen ska byttas så fort jag har hittat rät delar och alla delar.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)