Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWWD
Någon som vet om "Aktivt chassi" (Four-C) på XC70/90 även innebär nivåregleringsfunktion, dvs hålla bakvagnen på konstant nivå oavsett belastning?

Kan se att man vid nybeställning av XC70/90 inte kan ha både och.

Bild

/awwd
av Mad
Det vore väldigt intressant att veta vad ni som har four-C tycker om det,
om det är en väldig skillnad mot en std?
av helldisk
Jag har four C i min s60r och vad jag vet så håller den konstant nivå oavsett belastning! Helt underbart chassi och dämpare!! Speciellt eftersom man kan åka guppig grusväg med Comfort ganska behagligt och sen byta till Sport om man ska gasa lite. Advanced är bara för bana eller riktigt fin landsväg men i stan på kullerstenar o alla fartgupp så får man snart diskbråck med Advanced!! Är det nåt volvo har lyckats med så är det chassit!!! Personligen kör jag alltid i Sportläge om det inte är grusväg...
av aTommyC
Mad skrev:Det vore väldigt intressant att veta vad ni som har four-C tycker om det,
om det är en väldig skillnad mot en std?
Helt klart. Noen vil nok påstå at det ikke er merkbar forskjell. Det skyldes nok at man kjører på fin landevei, og rett frem. Men på litt mer urolig vei, med sving og unnamanøver, så merkes stor forskjell, selv om man bare har Comfort/Sport å velge mellom.

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]