Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Hej, sökte lite men hittade inte exakt svar på det jag söker.
Jag har en S60 2001:a med halogenstrålkastare orginal.
Tänkte byta till nyare strålkastare och de flesta jag hittar är xenon.
Om jag köper Xenon som INTE har kurvljus. Kan man få igenom det i bilprovningen med xenon då?
Tar jag med kurvljus och inte har den sensor så är det kört det vet jag.
Användarvisningsbild
av Funk
Du får inte igenom en -01 med xenon alls, oavsett vad du gör..

/Thomas
av S.t.r.a.n.D
Kursljus kommer du ALDRIG kunna montera på en gammal s60 så de fungerar. Det är helt olika elsystem m.m. Blir nog billigare att köpa ny bil än att bygga om elsystemet.
Läs dessa:
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... t=kurvljus
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... t=kurvljus

Sen att få den genom besiktiningen med xenon så måste man har automatisk nivåreglering av halvljus och det har du inte på din -01a. Sen tror jag det där med helbilsgodkännande sätter käppar i hjulet också.

Det bäste är nog att köpa en xenon konverteringskit och sen bara byta lampa vid besiktning. Så har jag gjort och funkar hur bra som hellst.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag är igentligen inte ute efter Xenon utan Facelift strålkastarna som har klarglas. Men jag får väl söka rätt på några med Halogen då för att slippa problem.
Användarvisningsbild
av ER
Sharkman skrev:Jag är igentligen inte ute efter Xenon utan Facelift strålkastarna som har klarglas. Men jag får väl söka rätt på några med Halogen då för att slippa problem.
Eller köper man original bixenon och byter till bes. Blir bättre för alla på så vis oavsett vad vissa tycker om att det inte bländar med fulkonvertering och du äventyrar ej säkerheten heller på det viset. :wink:

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]