Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johanssonhenrik
Jag får upp ett meddelande på displayen ibland "DSTC service erfordras"

Kollade felkoder och det som dyker upp är:
00A2 Sidoaccelerationsgivare, felaktig signal ; Intermittent

Med tanke på att det är ett intermittent fel kan det kanske vara kabel-glapp eller korrision. Men jag undrar om det är någon på detta forum som varit utsatt för detta problem?

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
johanssonhenrik skrev:Jag får upp ett meddelande på displayen ibland "DSTC service erfordras"

Kollade felkoder och det som dyker upp är:
00A2 Sidoaccelerationsgivare, felaktig signal ; Intermittent

Med tanke på att det är ett intermittent fel kan det kanske vara kabel-glapp eller korrision. Men jag undrar om det är någon på detta forum som varit utsatt för detta problem?

/Henrik
JAg har bytt nån enstaka sån, & det har då varit fel på givaren, den sitter under mittkonsollen
av mxlajjf
Tänkte jag skulle lyfta den här tråden igen..
jag var och felsökte min v70 t5a 02a igår och fick fram att min Sidoaccelerationsgivare är paj, och började leta lite på nätet efter nya, men verkar vara nästan omöjligt att köpa en ny, och det verkar inte vara det lättaste att hitta någon bild heller.. skulle vara tacksam för svar ! :D
Användarvisningsbild
av Camel
Kanske denna bild från elschemat är till hjälp? Givare 7/128 bör vara sidoaccelerationsgivaren.
Spoiler »
av mxlajjf
har tagit bort dom och kollat lite, och med lite flyt har jag fått tag i alla dom sensorerna för en rimlig peng ! ( den under passagerar sätet och dom under mitt konsolen ! stor tack för bilden ! :)
av mxlajjf
jag har nu satt dit dom.. men får upp samma felkod ändå , gick in och kollade hur många v den vill jobba med, och den visade i början 3,65v och sedan efter en stund så kom den ner till 2,45 som jag tycker är godkänt.. men den vill inte släckas ändå.. någon som är extremt kunnig på detta ämnet ? :)
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]