Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nån som vet vad det kan vara fel när vår v70 plötsligt blir trög att styra, oljelampan börjar lysa och samtidigt kopplar över från gas till bensindift? Det varar i några sekunder sen blir allt som vanligt. Bilen är servad för 2 månader sen...
Användarvisningsbild
av Nexus
har det kommit plötsligt? har ni läst av några ev felcoder? att den går trögt styra låter som att motorn stannar och styrservon ej fungerar längre ?:-/

Gissar på det är en V70 bi-fuel men årsmodell kan jag ej lista ut :wink:
av tulda
Det har hänt två gånger under en månad och båda gångerna när jag har svängt, lite hastigt. Var läser man av felkoder? Är inte så haj på detta ??:-/ Bilen är en bi-fuel från -03. Har funderat på det där med servoolja. Finns det något enkelt sätt att kolla den?
av S.t.r.a.n.D
tulda skrev:Det har hänt två gånger under en månad och båda gångerna när jag har svängt, lite hastigt. Var läser man av felkoder? Är inte så haj på detta ??:-/ Bilen är en bi-fuel från -03. Har funderat på det där med servoolja. Finns det något enkelt sätt att kolla den?
För att läsa felkoder måste du in till din volvo-verkstad, om du inte har en felkodsläsare hemma, men det tror jag inte eftersom du frågade. :)

Under huven till höger bredvid kylarvätsebehållaren. Tror det står Power steering eller steering servo eller nått likannade på det, svart lock med orange text. Öppna och kolla nivån.
av Psyko
Var är den servad och hur ?

Utfördes gasservice ?

Min gissning är att du har ett sketet gasspjäll.
Med lite tur räcker det med rengöring och uppgradering.
Med lite otur är det fel på antingen Fördelaren eller gasregulatorn.

Den har antingen stått utomhus eller i ett f[…]

Värmepaket 940

Jo skulle väl använt sökmotorn, det[…]

Nu har jag bytt drivaxel och spindelled - om n&ari[…]