Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70-05B++
Hej!

Är sedan drygt 2 veckor tillbaka stolt ägare av en V70 2.5t Business ++ -05.

Var på semester förra veckan och helt plötsligt så fungerade inte spolaren till vindrutan el. bakrutan. Spolar dock på lycktorna fram.

Var uppe på Volvo idag och frågade, men de vill ha ca 900:- för en felsökning. Lite mycket tycker jag.

Nån som har nån bra idé om vad och var jag skall leta efter fel?? Har såklart kollat säkringarna.

Köpte bilen privat, men har "Blocket garanti" på den.

MVH

Martin
av Motörhead
Första tanken är att någon slang har lossnat mellan spolarbehållaren och vindrutan....öppna huven och snoka runt, titta om det är blött nånstans.
av S.t.r.a.n.D
Låter ju som en slang som lossnat eftersom det spolar på ett ställe iaf. Be nån hålla in spaken lägga dig själv och kolla och lyssna om det spolar på fel ställe.
av matte75
Jag hade likadant problem på min V70 2.5T Business+ 05. Det är två separata pumpar till vindrutan/bakrutan och till högtrycksspolningen till strålkastarna. Så jag skulle tro att din pump till vindrutan/bakrutan är kass. Tror en ny kostade under en femhundring. Sitter under spolarvätske-behållaren.
av V70-05B++
Hej!

Tack för all hjälp.

Ledsen att jag inte varit inne här på ett tag.

Det var spolarpumpen som var kass och den kostade 492:- så "matte75" hade helt rätt

Var för övrigt lätt att byta själv när man kröp under bilen. Man får dock vara beredd på att all spolarvätska rinner ut. Så en stor behållare tillgänglig är ett måste.

Mvh
Martin
Xc40 bensin köpråd

Alla årsmodeller av XC40 kommer få 4G […]

Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Hittade denna också från en gammal tr&[…]