Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så nu lyser min varnings lampa SRS AIRBAG, fattar att något tydligen är fel på någon av mina AIRBAGs. Det skumma är dock att felet kom precis när batteriet hade dött och jag försökte stara bilen med hjälp av brossan och hans startkablar. Det gick dock inte att ladda batteriet då det var trasigt så jag var tvungen att köpa ett nytt, det blev ett Optima Yellowtop som jag blev rekommenderad. Jag är som ni kan förstå tveksam till att mina krockkuddar är trasiga då lampan började lysa precis när batteriet dog. Kan jag ha kortslutit något som har med AIRBAGEN att göra? Vad kan det kosta att lämna in bilen på Bilia?

Känns som dom kommer se sin chans nu att dra in lite pengar och kommer nog att säga att jag måste byta alla kuddarna.

Min bil är en Volvo S60 2002 hoppas någon här inne kan hjälpa mig med detta.
Förmodligen har styrningen till srs systemet tyck nått blivit konstigt vid strömavbrotten och satt felkod. Den sitter tills den nollställs.
Åk på "volvo" och läs felkoder och nollställ, bör kosta bara nån 100-ing.

/L
Om du har möjlighet att komma förbi mig vid tillfälle (såg att du var Göteborgare) så kan jag läsa ur och ev. släcka felkoden åt dig..
PM:a telefonnummer bara så hör jag av mig.

/Thomas
Köptips v90

Min B4 diesel 2022 drar inte en droppe olja och ha[…]

Ingen tanke på elbil? Då det änd[…]

Vad har denna för funktion?

Tyvärr pekar jag på den "böjd[…]

Har för mig det blev liknande varning på[…]