Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jsalo
Besiktigade min V70 2.4T -01 och fick en anmärkning på att det var "liten rörelsereserv" på färdbromsen, pedalen går långt ner i golvet. Bromsverkan var dock ok på samtliga hjul.

Var nyss och beställde tid för koll och det troligaste är att det är luft i systemet så det skall bytas bromsvätska, men hjälper inte detta kan det blir tråkigheter, huvudcylinder och eller bromsservo vilket kostar en _massa_ pengar.

Jag är rätt nervös, och har tänkt sälja bilen nu i höst pga ny bil, vad säger den samlade erfarenheten på forumet, vad är chansen att det bara är bromsvätska och luft som är problemet?

Det intressanta är att killen jag snackade med sa att han varit med om liknande och inget hade hjälp, volvo hade sagt att vissa bilare helt enkel är sådana, att bromsarna tar långt ner och att det är som det ska vara...
Användarvisningsbild
av isak
hej
ett vanligt problem på merc- vito och sprinter har väntat att andra fabrik- har samma probl-
ABS enheten (är inte gratis) hoppas du har luft eller att bromsbeläggen kärvar då kan du få lång rörelse på kolvarna
Användarvisningsbild
av isak
ja utan problem lättare en man tror.

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]