Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Har ett litet skumt "fel" på min ena V70. På vår -01 så är det auto-up/down på både förar och passagerarplats. Men på vår -04 så funkar inte auto-up på passagerarsidan, ner funkar däremot. Är detta något normalt eller kan det programmeras om på volvo??
Enligt instruktionsboken så är det bara auto-up/down på passagerarsidan på vissa marknader :roll: Båda bilarna är svensksålda så det där med vissa marknader verkar lite flummigt?!

Som sagt ska det vara så här??
av Marbas
Det ska vara så. Har precis samma på min MY04, dvs auto-up finns endast på förarsidan. Lite dumt men det finns säkert någon bra anledning.

Tror att detta diskuterats i andra trådar, prova att sök här på forumet...
Användarvisningsbild
av Honke
Xioz skrev:skumma saker de gör, allt för säkerheten !
Jo men det funkar ju som sagt på min -01?! Får höra på volvo om det går att programmera om det eller nåt. För läget på själva knappsatsen finns ju där, både i förardörrens och passagerardörrens knappsats.
av ank9
På min -03:a funkade det på bägge sidor. I våras hade jag in bilen på service där man även gjorde total uppgradering av CAN-nätet. Sedan dess har jag varken auto-up eller auto-down på någon sida... :???:
Användarvisningsbild
av Funk
ank9 skrev:På min -03:a funkade det på bägge sidor. I våras hade jag in bilen på service där man även gjorde total uppgradering av CAN-nätet. Sedan dess har jag varken auto-up eller auto-down på någon sida... :???:
Har du initierat ? D.v.s kört rutan helt upp och hållt kvar knappen i ytterligare 5-10 sek....

/Thomas
Användarvisningsbild
av Honke
Funk skrev:
ank9 skrev:På min -03:a funkade det på bägge sidor. I våras hade jag in bilen på service där man även gjorde total uppgradering av CAN-nätet. Sedan dess har jag varken auto-up eller auto-down på någon sida... :???:
Har du initierat ? D.v.s kört rutan helt upp och hållt kvar knappen i ytterligare 5-10 sek....

/Thomas
hu?? :shock:
Användarvisningsbild
av Funk
Ibland händer det att auto-upfunktionen slutar att fungera efter t.ex bilen varit strömlös eller laddats med mjukvara.

Initiera igen genom att köra ned rutan helt, kör upp den manuellt och håll kvar knappen i uppläge i 5-10 sek...
Samma sak kan hjälpa i de fall rutan envisas med att vända halvvägs upp vid auto-up..

/Thomas
av Vida
Auto up passagerarsida togs bort på 04 kanske tidigare minns inte så väl pga att klämskyddet fungerade illa.
Den funktionen går att lägga in igen om du känner en bussig tekniker.

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]