Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av termit100
Hej! Mina orginal nycklar till min bil xc70 oceanrace-02 vill jag byta till stilett modellen har hört att det går hatar orginalnycklarna dom är riktigt klumpiga kan någon hjälpa mig hur jag ska ta mig tillväga vore schyst

mvh Daniel
av jeje
HejHEj!

Det ska kunna gå med lite arbete, hade en polare som lyckades med detta. Är inte helt hundra på allt jag säger men är ändå 99% på det, då rätta mig någon om jag har fel :lol:

Det enklaste är nog att du letar runt lite på blocket och hittar en Stilletnyckel.

Du öppnar Stillettnyckeln och sätter in din nyckel så att säga, detta ska gå för att de nästan är identiska innuti. Därefter drar du ner till någon volvo verkstad och ber dom att programmera nyckeln och sen är det klart!
Användarvisningsbild
av Loner
Att flytta din nyckel till en KIR är inget jag rekommenderar, om det ens går, själva bakdelen på nyckeln ser ju helt annulunda ut iom stilettfunktionen, sen skall ju transpondern flyttas!

/L
Användarvisningsbild
av Sharkman
Jag har skaffat KIR till min -01:a
Jag gav 50kr för en beg nyckel. Sen får du flytta över kretskortet från din larmdosa till KIR nyckeln.
Vill du ha panik knappen får du löda dit en brytare till den knappen. Jag plockade en brytare från den beg nyckel + en liten komponent. Sen får du ändå räkna med att köpa nya nycklar på volvo + programering av transpondern som sitter i den nya nyckeln. Räkna med att det kostar 1500kr/nyckel om du gör som mig. Annars 2500kr/nyckel.
Sharkman skrev:Jag har skaffat KIR till min -01:a
Jag gav 50kr för en beg nyckel. Sen får du flytta över kretskortet från din larmdosa till KIR nyckeln.
Vill du ha panik knappen får du löda dit en brytare till den knappen. Jag plockade en brytare från den beg nyckel + en liten komponent. Sen får du ändå räkna med att köpa nya nycklar på volvo + programering av transpondern som sitter i den nya nyckeln. Räkna med att det kostar 1500kr/nyckel om du gör som mig. Annars 2500kr/nyckel.

Varför måste jag skaffa mig nya nycklar hos volvo när jag har mina?
Användarvisningsbild
av Degnell
Sen kan det ju diskuteras hur bra själva stilletfunktionen funkar efter ett tag. Jag köpte en -04:ans V70 igår med tillhörande stilletnycklar, båda väldigt svåra att få in nyckeln i. Man fåt liksom trixa till det lite för att den inte ska åka ut igen, och har jag den i fick kan jag nästan räkna med att den inte är infälld när jag tar upp den ur fickan igen. Har en kompis som för någon månad sedan sålde sin -04:ans V70 och även han hade problem med att nyckeln var svår att få in och att den gärna åkte ut av sig självt. Går det att fixa på nått enkelt vis?
Användarvisningsbild
av Loner
termit100 skrev:Finns det någon som kan hjälpa mig med jobbet, som gör det åt mig alltså jag har ej tid att springa ärenden nu är nämligen pappaledig det skulle uppskattas
Ja hade du bott närmare så (jag är oxå pappaledig), men det är ju bara att leta rätt på en beg kir alternativt köpa en ny, fixa en ny nyckel på volvo samt boka tid för inprogrammering. Inga större utsvävningar så lill*n kan vara med hela tiden.

Jag mekade en hel del bil när jag var hemma med yngsta grabben, bla fick han snällt sitta och titta på när jag bytte till kromringar runt DIM.

/L

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]