Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RISTO
Även automatlådor behöver oljebyten o omsorg.Volvo har inga serviceintervaller för privatkörda bilar.De byter oljan när lådan säger till men det kanske är för sent då.Förutom taxi o polisbilar.Man får begära oljebyten själv.Men då byter de bara 4 liter.Jag har för mig att lådan innehåller ca7 liter.Så ska man görat ordentligt så ska man begära att de sköljer lådan.Kostar mer men det är det värt.Samt uppdaterar lådan.Sköter man om det så kan lådan gå hur långt som helst.Men visst allting kan gå sönder om man har otur.
/Risto
av zac_ko
Hur mycket kostar det att få lådan sköljd och bytt på olja? Min automatlåda vill hugga till ibland när man lägger i drive läget.
av Psyko
zac_ko skrev:Hur mycket kostar det att få lådan sköljd och bytt på olja? Min automatlåda vill hugga till ibland när man lägger i drive läget.

Ca 2500-3000 :-
av Friluftshamnen
Bara att beklaga att lådan hugger det kan vara tecken på att det redan är slut...
Min bil bärgades idag med en lådan som inte drog överhuvudtaget...skrämmande att det finns de som accepterar detta och tiger still...
Här ska bråkas...
Verkar ju som man borde vara mekaniker för att kunna åka Volvo automat...
Har haft en Mitsubishi med automat som gick perfekt till 25000 mil när jag bytte den..skulle ha behållt den...
Användarvisningsbild
av Barkbiten
automatlåderna ska ju enligt uppgift hålla i princip lika bra som manuella lådor nu förtiden...i storstäderna kör man ju nästan uteslutande på automater nuförtiden, men i tex norrland tror jag det råder lite skepsis fortfarande mot automater.

och oljebytet är nog bra att göra i god tid...det kan ju inte direkt reparera en låda om det väl hänt något, men däremot "dölja" problemen..
Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]

Ja det var ju billigare än på Volvo […]