Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av f_palsson
Hej,

Är det någon som vet om man kan eftermontera larm till en V70 själv?

Är det mycket arbete?

/ F
Användarvisningsbild
av Ramon
Japp, det går alldeles utmärkt att eftermontera larm V70, varesig det handlar om Originallarm eller larm från tredjepartstillerkare. När du köper ett larmkitt så får du med monteringsanvisning, och med denna nära till hands klarar man av installationen galant. Dock är det en del jobb med det, ja, och pilligt kan det vara också, mycket som skall lossas och så, men det är egentligen ingen svårighet, utan att det tar tid.
Användarvisningsbild
av CarMan
håler inte mer föregående, vet han vad han pratar om?

Du bör bara montera orginal larm på bilen !!!
du kan själv göra jobbet & mycket är fördraget, dock är det mycke skruva för att byta det ena huvlåset som måste göras så jag rekomenderar inte detta om man inte är van, man måsta demontera fromt & strålkastare & det är endå trånkt...

Sen måsta man ha en mjukvara som bara volvo kan ladda.
av f_palsson
Låter som om det blir att slanta upp ca 7000 spänn då...

Det är vad de vill ha på Bildeve här i Helsingborg
Användarvisningsbild
av Ramon
CarMan skrev:håler inte mer föregående, vet han vad han pratar om?
Förstår inte riktigt vad du menar, men men... Ja, original är självklart att föredra. Sen så skrev jag ju att det tar tid och är en del som skall demonteras osv. och att det pilligt. Tar man det sansat och har monteringsanvisning så är det inte så svårt. Skrev ju i princip det som du skrev förutom att det är trångt då, så jag fårstår inte.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ramon skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, men men... Ja, original är självklart att föredra. Sen så skrev jag ju att det tar tid och är en del som skall demonteras osv. och att det pilligt. Tar man det sansat och har monteringsanvisning så är det inte så svårt. Skrev ju i princip det som du skrev förutom att det är trångt då, så jag fårstår inte.
men du skrev at man kunde montera pirat larm & att man då får monteringsanvisning, båda påståendena är fel
Användarvisningsbild
av Ramon
CarMan skrev:
Ramon skrev:
men du skrev at man kunde montera pirat larm & att man då får monteringsanvisning, båda påståendena är fel
Om man kikar på bl.a. DEFA's hemsida så har de iaf larm till såväl s60, s80 som V70N (tredjepartstillverkat, dvs. Ej original Volvo larm). Till dessa satser får man även med monteringsanvisning/manual.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ramon skrev:
CarMan skrev:
Ramon skrev: Förstår inte riktigt vad du menar, men men... Ja, original är självklart att föredra. Sen så skrev jag ju att det tar tid och är en del som skall demonteras osv. och att det pilligt. Tar man det sansat och har monteringsanvisning så är det inte så svårt. Skrev ju i princip det som du skrev förutom att det är trångt då, så jag fårstår inte.
Om man kikar på bl.a. DEFA's hemsida så har de iaf larm till såväl s60, s80 som V70N (tredjepartstillverkat, dvs. Ej original Volvo larm). Till dessa satser får man även med monteringsanvisning/manual.
ok, vista inte det. har nämligen svårt att tro att man kan montera ett universal larm på dessa bilar, kan hända att dom har modelanpassade & då blir förståss priset där efter också.
står det nått om ifall man får en extra fjärr & om det går att få fjärrlås.

jag har monterat många larm, även defa m.m. & man brulkar inte få att kopplings schema som är modelanpasaf för just den bil man ska montera på, ute at generelt kopplings schema, typ gul kabel på v.blinkers.

jag har svårt att tro att ett vanligt universallarm kan kopplas ihopp men bilens c-lås
Användarvisningsbild
av Ramon
CarMan skrev:
Ramon skrev:
CarMan skrev: men du skrev at man kunde montera pirat larm & att man då får monteringsanvisning, båda påståendena är fel
ok, vista inte det. har nämligen svårt att tro att man kan montera ett universal larm på dessa bilar, kan hända att dom har modelanpassade & då blir förståss priset där efter också.

jag har monterat många larm, även defa m.m. & man brulkar inte få att kopplings schema som är modelanpasaf för just den bil man ska montera på, ute at generelt kopplings schema, typ gul kabel på v.blinkers.

jag har svårt att tro att ett vanligt universallarm kan kopplas ihopp men bilens c-lås
Njae, universallarm vet jag inte om man kan kalla det, för dessa larm är modellanpassade, man får liksom välja vad man har för bil samt modell, så kommer det upp vilka larmsatser som passar. Kunde ej kika på en specifik bils monteringsanvisning på grund av att man måste ha användarnamn + lösenord för detta. Fast det fanns några universallarm också ifall jag inte såg fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ramon skrev:
CarMan skrev:
Ramon skrev: Om man kikar på bl.a. DEFA's hemsida så har de iaf larm till såväl s60, s80 som V70N (tredjepartstillverkat, dvs. Ej original Volvo larm). Till dessa satser får man även med monteringsanvisning/manual.

Njae, universallarm vet jag inte om man kan kalla det, för dessa larm är modellanpassade, man får liksom välja vad man har för bil samt modell, så kommer det upp vilka larmsatser som passar. Kunde ej kika på en specifik bils monteringsanvisning på grund av att man måste ha användarnamn + lösenord för detta. Fast det fanns några universallarm också ifall jag inte såg fel.
ok, då är nog priset snarlikt med vilvos pris också. volvo har extremt höga krav på sina larm. dom har vissa krav på hur lång tid det ska ta innan man får tyst på larmet m.m.

Förra ägaren ska ha bytt rem och pump 20[…]

Den resan var rimligt kall de första 15 mil[…]

Nytt utseende i Google?

Det är sagt att den ska komma under 2025 men […]

Problem med trafikinformation RTTI

Jodå, det fungerar visst i min XC90. Har gjo[…]