Ramon skrev:CarMan skrev:Ramon skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, men men... Ja, original är självklart att föredra. Sen så skrev jag ju att det tar tid och är en del som skall demonteras osv. och att det pilligt. Tar man det sansat och har monteringsanvisning så är det inte så svårt. Skrev ju i princip det som du skrev förutom att det är trångt då, så jag fårstår inte.
men du skrev at man kunde montera pirat larm & att man då får monteringsanvisning, båda påståendena är fel
Om man kikar på bl.a. DEFA's hemsida så har de iaf larm till såväl s60, s80 som V70N (tredjepartstillverkat, dvs. Ej original Volvo larm). Till dessa satser får man även med monteringsanvisning/manual.
ok, vista inte det. har nämligen svårt att tro att man kan montera ett universal larm på dessa bilar, kan hända att dom har modelanpassade & då blir förståss priset där efter också.
står det nått om ifall man får en extra fjärr & om det går att få fjärrlås.
jag har monterat många larm, även defa m.m. & man brulkar inte få att kopplings schema som är modelanpasaf för just den bil man ska montera på, ute at generelt kopplings schema, typ gul kabel på v.blinkers.
jag har svårt att tro att ett vanligt universallarm kan kopplas ihopp men bilens c-lås