- sön 13 jul 2008, 12:50
Tja! Blev ingen T5:a. Den var inte direkt i det skicket han hade lovat. Inga parkeringsskador enligt honom, men det var några stycken. Bland annat satt hela kofångaren fram löst på högra sidan. Förmodligen hade den blivit påkörd då även motorn till torkarn satt helt löst och själva torkaren var borta. Det hade han naturligtvis ingen aning om. Sprickor i hela klarlacken på framkofångaren också, som säkert blivit samtidigt. Vet inte om det hade gått att skruva dit på något sätt eller om fästet gått sönder. Även skador i lacken vid hjulhuset höger bak. Bromsskivorna och klotsarna fram var helt ihjäl och bak var det också dags för byte snart. Övre motorfästet var rätt slut det med och byte inom en snar framtid var nog nödvändigt. Han sa innan att det var någonting i framvagnen som lät, men bara i stora gupp, och att volvo inte kunnat hitta felet trots att den vart inne 2 ggr. Det som klonkade var styrleden, och att volvo inte skulle ha hittat det finner jag väldigt svårt att tro då det inte bara klonkade i stora gupp som han sa utan även i minsta lilla. Serviceboken saknade en service stämpel(10.000-mila) och en T5:a kanske borde servas MINST enligt boken och gärna oljebyte oftare. Sen tyckte jag inte den var så pigg, vet inte om det var något med turbon eller om det bara va att vi va 3 personer och 2 vinterdäck i bilen. Hur som helst så motsvarade den inte alls dom förväntningar och den bild säljaren målat upp för mig, vilket va rätt trist då jag sett fram emot att åka T5:a hem. 40 mil t.o.r. kändes ju rätt bortkastat. Han ville inte pruta en krona för dom grejerna jag hittade heller. Han tyckte steget från 99k till 90k var tillräckligt stort, men jag tyckte den var värd 85.000:- om ens det med det som var på. Får väl leta vidare, men steget ner till en -01:a kändes verkligen stort, så jag funderar på om jag inte skall nöja mej med en s60 eller v70 2,5t -03-04 som jag säkert kan få för runt 100k eller strax där över och istället chippa den så jag får 252 hästar.