Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bagin
Det jag mest undrar är när dom bytte ut instrumentbelysningen, de finns ju 2 olika.. Den som kom -00 men den gröna tråkiga färgen.. sen antingen om de är 2003 eller 2004 så kom dom med den lite tuffare, de är lite blått bakgrundsljus på dem.. riktigt snyggt tkr jag, jag menar inte -R eller nått utan den lilla skillnanden.. vore tacksam för svar..
av Marbas
Vet inte om belysningen är mer blåaktig fom MY04, men inredningen är grå fram till MY03 och svart från MY04. Kanske den nyansskillnaden som får belysningen att se blåare ut fom MY04...
Tror inte jag sett blått i nyare volvo S60/V70 orginal. Jag med flera har bytt färg själva.
av Marbas
Loner skrev:MY03 kom ju med "kromringarna", så det är väl om det ändrades nått iom detta.

/L
Vill inte vara någon messerschmidt :oops:, men för V70 kom kromringar och mörkrare panel iom MY04. Vet inte om det samma gäller S60 dock...
Användarvisningsbild
av Loner
Marbas skrev: Vill inte vara någon messerschmidt :oops:, men för V70 kom kromringar och mörkrare panel iom MY04. Vet inte om det samma gäller S60 dock...
Nu skall vi inte tjata sönder tråden, men var det inte 03W10 som kromringarna infördes?

/L
av Marbas
Loner skrev:
Marbas skrev: Vill inte vara någon messerschmidt :oops:, men för V70 kom kromringar och mörkrare panel iom MY04. Vet inte om det samma gäller S60 dock...
Nu skall vi inte tjata sönder tråden, men var det inte 03W10 som kromringarna infördes?

/L
Mycket möjligt. Vet bara att min MY04 har svart panel och kromringar, och brorsans MY03 har grå panel utan kromringar. Tog för givet att kormringarna kom till i samma veva som panelfärgen byttes.

Och för att inte skapa förvirring så MY04 är modellåret. Min bil (MY04) togs i trafik 2003, och brorsans MY03 togs i trafik 2002, men detta med modellår kontra registreringsår är väl allmänt känt...
av III
Bara en tanke, kom inte den nya looken 05, dvs med kromringar och ny design på mittpanelen och stötfångare? sen var det väl någon oceanblå version som hade blå botten som sedan blev standard 07 eller nått sånt. Kan säkert kolla på blocket och se bilder där.

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]