Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Ring Jönköpings bildemontering. Jag köpte min billigt där. Hade suttit i bil 7 mil...
Det du ska fråga efter är handbromshandtag till V70/S60 -05 och framåt.
av erdem
Sharkman skrev:Ring Jönköpings bildemontering. Jag köpte min billigt där. Hade suttit i bil 7 mil...
Det du ska fråga efter är handbromshandtag till V70/S60 -05 och framåt.

Vill helst ha helt ny..
Användarvisningsbild
av Sharkman
Upp till dig. Men JB har delar som är i nyskick. Min kunde man tro att den var från kartong på volvo. Och jag gav nog 300kr för den.
JB är ju europas största Volvo skrot och har enormt mycket. (Bor nära så jag åker dit och kollar lite då och då) Fick tag i mittkonsoll och handbromshandtag och det var enormt fina grejer. De som demonterar är proffs och vet hur man tar bort sakerna utan att skada dom. Kolla deras hemsida. http://www.jb-bildemo.se/
Bild
av erdem
Jo jag vet.. har varit där några gånger jag med.. Det flesta kan jag köpa på skroten men just handbromsspaken ville jag ha helt nytt..
Vet du hur man byter den? Alltså bara själva skinnet.. Eller måste man byta hela för att få just det skinnet?
Användarvisningsbild
av Sharkman
Du får byta hela spaken, det är inget löst som du kan byta separat. Men det är bara 3 bult när du har tagit bort mitt konsollet.
av Thomas J
Klart du kan byta själva handbroms handtaget man behöver inte alls byta hela spaken. Du får spräcka det gammla som sitter i bilen, kan gå med en stor polygrip med sen är det bara att trä på nya handtaget går trögt som f...n.
Lycka till / Thomas
av erdem
Tack för svaret..
Vet du om volvo säljer handtaget separat eller måste man köpa hela handbromsen?
av Thomas J
Det säljs löst. Ja har precis beställt ett R-handtag till min bil. Av nån anledning är R-handtaget billigare än dom andra som finns.

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]