- sön 29 jun 2008, 11:34
#201438
Står i valet och kvalet... vi har förnärvarande ingen bruksbil, bara en pickis och en lekbil. Mycket jobbigt...
Sålde en V70 T5 -03 för ett tag sen, mycket trevlig bil. Dock manuell, det suger ju... nu måste vi ha en automat.
Ska det vara en V70 måste det minst vara en 05´a, måste ju ha faceliften. Svart, svartmetallic eller silver, svart helskinn och xenon är ett krav och utöver det så mycket utrustning som möjligt, gärna elstolar då vi sitter väldigt olika p.g.a. längden.
Tidigare har vi pratat om XC90, tycker de är grymt snygga och ur säkerhetsaspekten är de ju väldigt bra. T6 var väl jag mest inne på, visst den drar säkert mycket, men borde kunna gå rätt bra med ny programvara. Bytte precis ut arbetsbilen med V8 bensin mot en liten dieselholk för jag ledsnade på att tanka för 1500kr och åka 60mil. XC´n kanske inte är så extrem, men ändå. Det tråkigaste är nog att man aldrig lär lyckas sälja en T6 sen när man tröttnat med dagens bensinpriser... Så T6 är väl ute ur matchen nu.
V70 05 kostar från ca 130-140 till hur mycket som helst, en XC90 2.5T ungefär samma pengar om man kikar på en 04´a med inte så mycket mil. Försäkringen lite högre på XC´n.
Har tyvärr ingen XC90 i närheten så vi kan åka och vara testpiloter. Hur slö är en 2.5T, irriterade slö eller går det att köra om utan att behöva en raka på 3km? Landsväg verkar de ju dra "ungefär" som en V70, men stadskörning, kommer man under 1.5lit/mil? Känns ju spontant som att i förhållande till storlek så är de inte så törstiga om man ska tro på vad folk säger.
Någon som har erfarenhet av annan mjukvara i en XC90, märkbar skillnad? Lägre förbrukning? Håller automatlådan?
Ja, det enda negativa med en XC är väl egentligen när den ska säljas och om den är för slö så klart.
Vore kul och höra folk erfarenheter!
Sålde en V70 T5 -03 för ett tag sen, mycket trevlig bil. Dock manuell, det suger ju... nu måste vi ha en automat.
Ska det vara en V70 måste det minst vara en 05´a, måste ju ha faceliften. Svart, svartmetallic eller silver, svart helskinn och xenon är ett krav och utöver det så mycket utrustning som möjligt, gärna elstolar då vi sitter väldigt olika p.g.a. längden.
Tidigare har vi pratat om XC90, tycker de är grymt snygga och ur säkerhetsaspekten är de ju väldigt bra. T6 var väl jag mest inne på, visst den drar säkert mycket, men borde kunna gå rätt bra med ny programvara. Bytte precis ut arbetsbilen med V8 bensin mot en liten dieselholk för jag ledsnade på att tanka för 1500kr och åka 60mil. XC´n kanske inte är så extrem, men ändå. Det tråkigaste är nog att man aldrig lär lyckas sälja en T6 sen när man tröttnat med dagens bensinpriser... Så T6 är väl ute ur matchen nu.
V70 05 kostar från ca 130-140 till hur mycket som helst, en XC90 2.5T ungefär samma pengar om man kikar på en 04´a med inte så mycket mil. Försäkringen lite högre på XC´n.
Har tyvärr ingen XC90 i närheten så vi kan åka och vara testpiloter. Hur slö är en 2.5T, irriterade slö eller går det att köra om utan att behöva en raka på 3km? Landsväg verkar de ju dra "ungefär" som en V70, men stadskörning, kommer man under 1.5lit/mil? Känns ju spontant som att i förhållande till storlek så är de inte så törstiga om man ska tro på vad folk säger.
Någon som har erfarenhet av annan mjukvara i en XC90, märkbar skillnad? Lägre förbrukning? Håller automatlådan?
Ja, det enda negativa med en XC är väl egentligen när den ska säljas och om den är för slö så klart.
Vore kul och höra folk erfarenheter!
Mvh, David Eriksson
_________________________
Volvo V70 2.5T Summum -06
Escort RS Cosworth -93
Sierra RS Cosworth -87
_________________________
Volvo V70 2.5T Summum -06
Escort RS Cosworth -93
Sierra RS Cosworth -87