Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja. Fyllde på motorolja för 4 veckor sedan. Och nu när man tittar på stickan så är det väldigt lite kvar.

När bilen har stått parkerad ett tag så ser man en fläck när man tar bort den.

Undrar nu vad jag kan göra för att åtgärda problemet och vart problemet sitter?
Senast redigerad av 1 jeje, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av falcon
Torka av/ tvätta under motorn, växellådan på kvällen kolla sedan på morgonen vart det är en liten olje droppe.
Kan vara mellan växellåda och motor isåfall är det vevaxeltätningen som har gett sig, då måste du ut med v-lådan för att byta, men kolla först hoppas att det löser sig för dig.
av Guldstrands
Hej
jag hade samma problem när jag hade köpt min men det var en liten grön packning som kostade 11kr på Volvo som sitter på ett rör mellan turbon och sumpen har jag för mig det var!
av jeje
Ska köra in den på verkstad imorgon.

Det läcker inte mer än 3-4 droppar under natten.

Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt
Hej igen!

Körde in det på en "gör det själv mack"

Lyfte upp bilen och såg att det läckte lite olja under bilen, men det sitter som en kåpa under bilen så man ser inte riktigt vartifrån det läcker.

Undrar därför om det går att ta bort kåpan så att inget annat ramlar ut? jag är inte så kunnig inom bilar så vågade inte göra det utan att jag visste något, vill ju inte att motorn ska ramla ut precis :D
jeje skrev:Hej igen!

Körde in det på en "gör det själv mack"

Lyfte upp bilen och såg att det läckte lite olja under bilen, men det sitter som en kåpa under bilen så man ser inte riktigt vartifrån det läcker.

Undrar därför om det går att ta bort kåpan så att inget annat ramlar ut? jag är inte så kunnig inom bilar så vågade inte göra det utan att jag visste något, vill ju inte att motorn ska ramla ut precis :D
Det är bara skruva bort kåpan. jag tror du får lös den med en 10as hylsa/ringnyckel det är många bultar/skruvar med bultskalle

/Kalle
Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]